SEZNAMTE SE - FLASH 4 - VIII - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Kompakty

SEZNAMTE SE - FLASH 4 - VIII

21. února 2000, 00.00 | Rotace vložených kruhových textů, vytvořených v jiném grafickém programu. Vhodná animace jak pro text, tak pro obrázky.

Pokračujeme ve zkoušení efektů s textem. Nebudeme ale text psát ve Flashi, nýbrž importujeme text vytvořený v jiném grafickém programu. Já jsem použil Ilustrator (Corel mi moc nesedí, to je ale věc názoru), ale můžete zkusit jakýkoliv grafický program, který umí kruhový text. Z Ilustratoru jsem ho importoval ve formátu EMF.

Začnem vytvořením Movie Clipu -- Ctrl + F8 -- Movie Clip -- pojmenujeme ho třeba flash. File -- Import -- vložíme obrázek. Hned nato -- Modify -- Break Apart. (viz obr.)

Insert -- Convert to Symbol -- Graphic a jméno (Flash4).
Budeme animovat -- Modify -- Frame -- Tweening -- Motion.
Umístíme objekt středovým křížkem na střed jeviště tak, aby se obě značky překrývaly. Na poli 25 -- F6 a budeme rotovat -- Window -- Inspectors -- Transform -- Rotate = 90.0 (viz obr)

Pole 50 -- F6 -- Rotate = 180.0
Pole 75 -- F6 -- Rotate = -90.0
Pole 100 -- F6 -- Rotate = 0.0
Vrátíme se na Scene1 a vytvoříme druhý klip. Ctrl + F8 -- Movie Clip -- pojmenujeme (tvorb). Vložíme obrázek -- File -- Import. Modify -- Break Apart. Obrázek načteme do knihovny -- Insert -- Convert to Symbol -- Graphic -- a jméno (tvorba). Použijeme animaci tweening -- Modify -- Frame -- Tweening -- Motion.
Pole 10 -- F6 -- Rotate = -45.0
Pole 20 -- F6 -- Rotate = -90.0
Pole 30 -- F6 -- Rotate = -135.0
Pole 40 -- F6 -- Rotate = 180.0
Pole 50 -- F6 -- Rotate = 135.0
Pole 60 -- F6 -- Rotate = 90.0
Pole 70 -- F6 -- Rotate = 45.0
Pole 80 -- F6 -- Rotate = 0.0
Enterem si animaci přehrajeme.

Vrátíme se opět na Scene1 -- otevřeme knihovnu -- Window -- Library. V tomto kroku bych doporučil zobrazit si mřížku (Modify -- Movie -- Show Grid), protože budeme vkládat dva kruhové objekty do sebe a bez mřížky bychom se špatně trefovali do jejich středů a ještě do středu jeviště. Tažením myší z knihovny umístíme Movie Clip - flash do sředu jeviště. Pojmenujeme vrstvu, třeba opět flash, aby se to lépe pamatovalo.
Modify -- Frame -- Tweening -- Motion.
Pole 30 -- F6 -- a ponecháme v klidu.
Pole 60 -- F6 -- Modify -- Transform -- Flip Horizontal
Pole 90 -- F6 -- Modify -- Transform -- Flip Horizontal
Pole 120 -- F6 -- a necháme v klidu. Enterem si animaci přehrajeme.

Vložíme další vrstvu -- Add Layer a Pojmenujeme ji tvorba. Z knihovny tažením vložíme Movie Clip - tvorb a umístíme jeho středový bod přesně na středový bod clipu flash. (viz obr.)

Modify -- Frame -- Tweening -- Motion.
Pole 30 -- F6 -- Modify -- Transform -- Flip Vertical
Pole 60 -- F6 -- Modify -- Transform -- Flip Vertical
Pole 90 -- F6
Pole 120 -- F6 a Enterem si animaci přehrajeme.

Když jsem to takhle dodělal, bylo to takové prázdné, přidal jsem tedy kruh okolo obrázku. Přidáme další vrstvu -- Add Layer. Nástrojem Oval za přidržení klávesy Shift uděláme velký kruh a ten umístíme do středu jeviště. Vrstvu přetáhneme až dolů, aby nepřekrývala ostatní. Nastavení barev kruhu je na spodním obrázku.

Vedle seznamu starších článků si můžete stáhnout zip soubor, který obsahuje obsahuje celou lekci - obrázky, fla, swf a html soubory.

Starší články:

SEZNAMTE SE FLASH I - seznámení
SEZNAMTE SE FLASH II - tweening
SEZNAMTE SE FLASH III - tweening po dráze
SEZNAMTE SE FLASH IV - animace shape
SEZNAMTE SE FLASH V - používání hintů
SEZNAMTE SE FLASH VI - frame by frame
SEZNAMTE SE FLASH VII - animace textu
SEZNAMTE SE FLASH VIII - rotace textu
       1lekce.zip
2lekce.zip
3lekce.zip
4lekce.zip
5lekce.zip
6lekce.zip
7lekce.zip
8lekce.zip

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » Webdesign  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: