Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
10. července 2024
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
15. července 2024
-
9. srpna 2024
skenerista, osvitář
Adobe kupuje Omniture: budou nástroje webové analýzy součástí příští Creative Suite?
21. září 2009, 00.00 | Společnost Adobe před několika dny oznámila, že kupuje společnost Omniture, známou nástroji pro analýzu webové návštěvnosti a optimalizaci účinnosti webových prezentací a služeb. Funkce daných nástrojů by měly být odpovídajícím způsobem integrovány do produktového portfolia Adobe. Čeho všeho se takto uživatelé mohou dočkat?
Produktové portfolio společnosti Adobe má skutečně úctyhodný záběr a pokrývá řadu oblastí, kreativitou a publikováním napříč médii počínaje a komplexními podnikovými systémy pro sdílení informací konče. Od akvizice společnosti Macromedia v roce 2005 se přitom do popředí aktivit Adobe dostalo elektronické publikování (World Wide Web, mobilní média, spotřební elektronika) především prostřednictvím platformy Flash, a mimo toho též pomocí "klasičtějších" nástrojů pro tvorbu HTML prezentací Dreamweaver a Contribute či naopak značně specifických technologií jako je Scene7. Již tak komplexní infrastrukturu nástrojů Adobe pro danou oblast by nyní měly doplnit další významné novinky: Adobe totiž 15. 9. oznámila, že kupuje společnost Omniture známou nástroji pro webové analýzy a optimalizaci chodu webových prezentací. V produktovém portfoliu Omniture se mimo jiné nachází nástroje pro analýzy webové návštěvnosti (SiteCatalyst), data mining (Discover) či optimalizaci pro vyhledávací služby (SearchCenter, SiteSearch). Ke stávajícím zákazníkům Omniture patří společnosti jako jsou CNN, Forbes, Time, Siemens, Xerox, Ford, Toyota, Oracle, HP, Microsoft či Apple a rovněž samotná Adobe.
Adobe za Omniture zaplatí 1,8 miliardy USD v hotovosti – jedná se takto o druhou největší transakci v historii Adobe, tou zatím největší pochopitelně zůstává zakoupení Macromedia za cca 3,4 miliardy USD. Po uzavření transakce, která by měla proběhnout do konce čtvrtého čtvrtletí fiskálního roku Adobe, jenž končí 27. listopadu, by se Omniture měla stát novou jednotkou Adobe. Stávající CEO Omniture Josh James bude pro Adobe pracovat jako senior vice president dané jednotky a bude zodpovědný přímo prezidentovi a CEO Adobe Shantanu Narayenovi.
Podle Narayena se záměr zakoupit Omniture zrodil na základě jeho dřívějších rozhovorů s Jamesem, na jejichž základě zjistil, že obě společnosti sdílí obdobnou vizi ohledně toho, jakým způsobem by měla digitální média a rich Internet aplikace využívat technologie webové analýzy a optimalizace webového podnikání. Adobe by přitom po akvizici ráda využívala prostředků Omniture pro analýzu chování návštěvníků svých vlastních serverů, zejména v případě inzerce a digitálních médií, a dále uživatelů svých produktů. Hodí se přitom připomenout, že dřívější spolupráce Omniture s Adobe přinesla v případě sledování některých uživatelských nastavení v aplikacích Creative Suite 3 značnou kritiku ze strany uživatelů, hovořících v některých případech o nepřípustném získávání informací či dokonce špehování.
Dalším důvodem ke sloučení je podle Narayena poptávka po daném typu nástrojů mezi uživateli stávajících Adobe produktů. V praxi by to tedy mohlo znamenat, že již příští podoby aplikací jako jsou Flash Professional, Dreamweaver či Acrobat dovolí různými způsoby využívat schopnosti prostředků Omniture (tagování obsahu pro následné trasování jeho užití apod.). Dá se zde přitom počítat s kladnou odezvou silné uživatelské základny, zejména tam, kde jsou nástroje Adobe pro online publikování nasazovány v oblasti reklamy a komerčních služeb (vydavatelství, inzerenti, reklamní agentury atp.). Valná většina takovýchto uživatelů v podstatě již dnes určitý typ nástrojů daného typu využívá (proprietární prostředky, webové audity, Google Analytics, SEO procedury a nástroje aj.), nicméně spojení kreativních a publikačních nástrojů Adobe s prostředky Omniture pro přesnou analýzu a optimalizaci webových projektů zde přinese nový rozměr – vzniknou end-to-end řešení, dovolující již ve fázi tvorby obsahu zohlednit otázky spojené se sledováním pozdějšího využití tohoto obsahu a způsoby jeho šíření. V rámci současné publikační strategie Adobe se takto nejzajímavější aplikace naskýtají v oblasti online vysílání videa a multimediálního obsahu postaveného na platformě Flash.
Je tedy docela možné, že právě integrace s Omniture službami bude znamenat zvýšení investic uživatelů o Adobe software, které v čase přetrvávající ekonomické recese nejsou právě optimální. A i kdyby tomu tak nebylo, může Adobe počítat s nezanedbatelnými zisky ze samostatného prodeje Omniture služeb.
V tuto chvíli je těžko odhadovat jak velký význam má daná akvizice pro budoucnost Adobe produktů. Každopádně může přinejmenším teoreticky přinést nové a efektivnější cesty zhodnocení digitálního obsahu a služeb s ním spojených. Je ale jasné, že konkurence, ke které mimo společností jako je Google patří i Microsoft se svým Silverlight, nebude jen nečinně přihlížet.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
5. srpna 2024
Bubnový scanner na 4000dpi optické rozlišení + PC + software
-
8. září 2024
-
22. září 2024