Modelování v 3DSMax - Blobs - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Střední formát

Modelování v 3DSMax - Blobs

4. února 2000, 00.00 | Podívejte se, jak pomocí zajímavého plug-inu,
seskupit množství částic poletujících v prostoru
do libovolného nápisu.

 

K tomuto příkladu je potřeba náhrát soubory CGRAVITY.DLM (17Kb), SIDEFADE.DLT (14 Kb), STICKY.DLM (18 Kb), PW_PART.DLO (32Kb) do adresáře /PLUGINS a knihovnu materiálů GRAFIKA.MAT (1,5 Kb) do adresáře /MATLIBS.

1) V liště Create->Shapes klikneme na Text a nastavíme tyto parametry: [General] Steps=6 ; Optimize=ON ; [Parameters] ze seznamu vybereme font=Times New Roman tučné ; Size=100,0 ; Kerning=0,0 ; Leading=0,0 ; Text=Grafika. Objekt pojmenujeme "Text01" a umístíme jej pomocí příkazu Transform Type-In... (nebo kliknutím pravého tlačítka na příslušné transformační ikoně) na souřadnice: MOVE  X=6,668 ; Y=0,0 ; Z=-129,092 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0.

1.1) Otevřeme si lištu Modify a aplikujeme na tento objekt modifikátor Extrude: [Parameters] Amount=0,0 ; Segments=1,0 ; Cap Start=ON ; Mesh=ON ; Generate Material IDs=ON.

2) V liště Create->Geometry vybereme ze seznamu Particle Systems a klikneme na Particles+. V některém z výřezů vytvoříme ikonu (emitter) zastupující tento particle, umístěnou na souřadnicích: MOVE  X=1,498 ; Y=-246,063 ; Z=64,466 ; ROTATE  X=-39,895 ; Y=-48,584 ; Z=138,106. Objekt pojmenujeme "Particles +01". Poté provedeme samotné nastavení particle systemu: [Parameters] Viewport Count=4000 ; Render Count=4000 ; Particle Size=10,0 ; Multi Trhead=OFF ; Dots=ON ; Blobs=ON ; Tension=1,0 ; Density=4,0 ; Circular=ON ; Speed=10,0 ; Variation=5,0 ; Tumble=0,0 ; Tumble Rate=1,0 ; Falloff=0,0 ; Secondary=1,0 ; Start=0 ; Life=300 ; Birth Rate=25,0 ; Emitter=Width=427,745 ; Emitter=Length=436,082.

3) V liště Create->Space Warps vybereme ze seznamu Particles&Dynamics a klikneme na Gravity. V některém z výřezů vytvoříme ikonu, kterou umístíme na souřadnice: MOVE  X=-38,75 ; Y=-62,323 ; Z=0,0 ; ROTATE  X=-180,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0 a nastavíme: [Parameters] Strength=1,0 ; Decay=0,0 ; Planar=ON ; Icon Size=14,365. Objekt pojmenujeme "Gravity01".

4) V liště Create->Space Warps vybereme ze seznamu Particles Extensions a klikneme na ChaseGravity. Vytvořenou ikonu umístíme na souřadnice: MOVE  X=-229,193 ; Y=-105,257 ; Z=-116,783 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0 a nastavíme na hodnoty: [Parammeters] Strength=500,0 ; Dampening=100,0 ; Turbulence=0,0 ; Frequency=0,0 ; Scale=0,0 ; Inner=80,0 ; Outer=220,0 ; Pick Object=Text01 ; Nth Vertex=3. Objekt pojmenujeme "ChaseGravity01".

5) Nyní vybereme objekt "Particles +01" a pomocí ikony  Bind to Space Warp spojíme tento objekt s objektem "Gravity01" a objektem "ChaseGravity01".

6) Nastavíme délku animace na 300 frames a poté v menu TrackView klikneme na Open TrackView. V seznamu objektů rozbalíme položky Objects->Text01 a vybereme Text01. Klikneme na ikonu Add Visibility Track a přerušíme modrou čáru v mezích 0 až 300 (ikonou  Add Keys vložíme body na čáře a ikonou  Move Keys je posuneme do příslušných míst).

7) V liště Create->Cameras klikneme na Target a vytvořenou kameru umístíme na tyto souřadnice: "Camera01"  -> MOVE  X=116,965 ; Y=-458,678 ; Z=-51,389 ; Dolly=490,357 ; ROTATE  X=85,001 ; Y=-0,0 ; Z=12,651 ; "Camera01.Target" -> MOVE  X=9,977 ; Y=17,954 ; Z=-94,12.

8) V liště Create->Lights klikneme na Target Spot, nastavíme parametry pro světlo: Color=255,255,255 ; Hotspot=75,2 ; Falloff=90,1 ; Cast Shadows=ON a umístíme jej na tyto souřadnice: "Spot01" -> MOVE  X=-126,227 ; Y=-423,707 ; Z=226,576 ; Dolly=505,226 ; ROTATE  X=37,258 ; Y=-0,0 ; Z=-20,374. "Spot01.Target" -> MOVE  X=-19,74 ; Y=-136,978 ; Z=-175,543 ; ROTATE  X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0.

9) V menu Tools->Material Editor... klikneme na ikonu Get Material, nahrajeme knihovnu materiálů "Grafika.mat", vybereme ze seznamu materiálů položku "Side Fade - Grafika" a materiál aplikujeme na objekt "Particles +01". V menu Rendering->Environment... klikneme na None a po zaškrtnutí Mtl Library vybereme ze seznamu položku "Environment".

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » 3dscena  

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: