Modelování v 3DS Max - Bevel Profile - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Střední formát

Modelování v 3DS Max - Bevel Profile

1. března 2001, 00.00 | Modifikátor Bevel Profile umožňuje rychle vymodelovat
výsledný objekt pomocí jeho obrysu a profilu.

1. Jak vytvořittento text:
Jedná se vlastně o aplikaci modifikátoru Bevel Profile na křivkové objekty. Objekt vznikne kombinací křivek představující tvar (obrys) a profil. V případě, že profil je neuzavřená křivka, vznikne plocha, v opačném případě vznikne těleso.

1.1. V první řadě klikneme v liště Create->Shapes na Text a vytvoříme si text, v našem případě to budou tyto dva znaky "3D". Objekt pojmenujeme "Text01". V roletce [General] nastavíme:
Steps = 2
Optimize = zaškrtneme

V roletce [Parameters] vybereme ze seznamu font "Bernhard Modern Bold BT", velikost písma zvolíme Size = 100 a do pole Text vepíšeme "3D". Nyní máme splněnou první podmínku pro vytvoření objektu, čímž je obrys.

1.2. Dále si vytvoříme tvar křivky, která bude představovat obtahovaný profil. Přepneme se do horního (Top) výřezu, klikneme v liště Create -> Shapes na Line a nakreslíme křivku podobné té na obr. 1.


obr. 1

Křivka (profil) by měla být taková, aby poměrově odpovídala svou velikostí nakreslenému obrysu (obr. 2).


obr. 2


Křivku pojmenujeme "Profil01"

1.3. Nyní, když máme hotový obrys a profil, aplikujeme na objekt "Text01" modifikátor Bevel Profile (obr. 3).


obr. 3

Klikneme na Pick Profile a vybereme objekt "Profil01". Výsledek lze samozřejmě ještě poté doupravit pomocí Sub-objektu typu Gizmo a příslušnou transformací profilu. Z knihovny materiálů vybereme materiál "Leaded Bumpy Glass" a aplikujeme jej na objekt "Text01".

1.4. Jěště si můžeme vytvořit desku, na které je text umístěn. V liště Create -> Geometry klikneme na Box. Provedeme toto nastavení:
Length = 400,0
Width = 500,0
Height = -4,0
Objekt pojmenujeme "Box01". Z knihovny materiálů vybereme materiál "Pelt Texture" a aplikujeme jej na objekt "Box01".

1.5. Kliknutím na UVW Map v liště Modify můžeme podle potřeby provést u obou objektů příslušné namapování..

Pozn.
Pokud se tento modifikátor aplikuje u rotačních objektů (např. váza s kruhovou podstavou) lze umístění profilu ještě před samotným aplikováním modifikátoru Bevel Profile také předurčit změnou polohy osového kříže. Změnu jeho polohy docílíme tak, že vybereme obrys (v tomto případě podstava) a kliknutím na Affect Pivot Only v liště Hierarchy provedeme příslušnou úpravu.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » 3dscena  

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: