3DSMax - elektrizující efekt. - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Střední formát

3DSMax - elektrizující efekt.

3D Studio MAX tutoriál glow

31. července 2001, 00.00 | Zajímavým efektem, který nám Maxko standardně nabízí, je efekt ve Videopostu Glow.

Zajímavým efektem, který nám Maxko standartně nabízí, je efekt ve Videopostu Glow. Vysvětlíme si přiřazování různých efektů přes ID kanál - jednotlivým objektům ve scéně se přiřadí jejich ID čísla a efektům se řekne, ve kterém kanále se mají zobrazovat.

Naším zadáním bude vytvoření elektrizujícího efektu na objektu - klasická konvice. Dospějeme k přibližně tomuto výsledku:

Začneme tím, že si vytvoříme objekt Teapot. Konvici můžete vytvářet klidně v Perspective view, ale dodržte přibližně mnou dané rozměry. Můžete si udělat i podstavec a scénu si libovolně nasvítit. Taktéž otexturování je pouze na vás.

Jak už jsem v úvodu řekl, hodně efektů ve Video postu je určována, na který objekt se mají aplikovat pomocí ID kanálu. Standartně ho mají všechny vytvořené objekty nastavený na 0. Mohli bychom si sice určit, že se má zefektovat kanál 0, avšak ve scéně s mnoha objekty by se efekt aplikoval na všechny - což většinou nechceme.

Kanál změníme jednoduše. Buďto klikneme pravým tlačítkem na objekt nebo s označeným objektem vybereme z nabídky Edit/Properties:

Tady ho změníme v G-Buffer na jedničku.

Nyní si už můžeme otevřít okno Video postu - Rendering/Video post.

V některém z předcházejících tutorialů už jsem okno VP popisoval, tak si myslím, že už nemusím vysvětlovat princip VP renderingu. Ve zkratce: Přidáme scénu, kterou chceme renderovat, přidáme efekty, určíme výstup renderingu.

Takže si pomocí tlačítek v horní liště přidáme scénu, která se nám odehrává v Perspective view, efekt Glow, a výstup animace do AVI. Jednotlivá tlačítka pro tyto funkce jsou na následujícím obrázku vedle kroků:

Každý krok ve VP si můžete upravit dvojklikem. Nás zajímá v tomto případě pouze efekt Glow, takže si na něj dvakrát klikněte. Otevře se vám okno s jeho nastavováním:

Dále klikněte na Setup...

Nahoře mého "ustřiženého okna byste měli mít náhled scény (tlačítko Preview) vytvořené Maxem. Pokud chcete mít náhled své scény, zmáčkněte tlačítko VP queue.
Jak vidíte, nejdůležitějším nastavením je v této záložce Objekt ID, které se rovná našemu kanálu.

Přejděte na následující záložku:

Zde si pomocí položky Size můžete určit, jak daleko od objektu bude efekt zasahovat. V kolonce Color si určíme, jakou barvou nám bude objekt zářit. Standardně jsou nastavené celkem vyhovující barevné přechody (Gradients). Je podle mého názoru lepší udělat elektrický výboj pomocí gradientu, nežli pouze jednou barvou, takže si zaškrtněte Gradient.

V záložce Gradients jsou důležité Radial Color a Radial Transparency. Color nám určuje barvy pro přechod a Transparency jak bude přechod průhledný od středu na kraj. Doporučuji neměnit - maximálně si změnit barvy.

Asi nejdůležitější záložkou v tomto případě je Inferno, což je vlastně samotný tvar a vlastnosti efektu Glow.
Jako první si zaškrtněte všechny barvy RGB. Dále označte Electric. Položka Motion nám udává, jak rychle se bude efekt na objektu pohybovat (ovšem pozor, je to pohyb čistě 2D a po vyrenderování vlastně efekt přes objekt pouze přesunuje - nevypadá příliš vábně), Direction nám udává úhel, pod kterým se bude posunovat.

V nastavení parametrů bude určitě záležet na vlastním gustu, ale určitě doporučuji nastavit Speed pouze na nějaké ty desetiny, poněvadž se efekt celkem příliš rychle hýbe.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » 3dscena  

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: