Provaz - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



fotograf

Provaz

7. března 2000, 00.00 | Opravdu jednoduchý postup, jak vytvořit kroucený provaz přináší dnešní Photoshop tutorial.

Dnes si ukážeme postup výroby provazu, závěrečné domalování clony je takříkajíc z pilnosti, aby obrázek vypadal zajímavěji (a třeba i něco z té druhé části někdy použijete).

1. V novém dokumentu vytvoříme novou vrstvu. V ní natáhneme čtvercovou selekci a vyplníme ji barvou (u mně modrá).

2. Podle obrázku aplikujeme filtr ze skupiny Distort - Wave.

3. Vrstvu zkopírujeme (buď příkazem z menu, nebo tažením vrstvy v její paletce na ikonku nové vrstvy vedle ikonky koše) a obrátíme ji povelem Edit - Trasnsform - Flip Horizontal. Tak získáme základ budoucího provazu. U spodní vrstvy si dočasně stáhneme opacitu, abychom je od sebe rozlišili. Klikneme se do vrchní vrstvy a budeme umazávat "můstky" v horní vrstvě. Přesně podle obrázku (obrázek zachycuje situaci právě po umazání) si nástrojem polygonální laso vytvořte selekci. Orientujeme se podle hrbolků v dolní vrstvě, umazáváme části lana v horní vrstvě. Po umazání můstku si můžete celou selekci přesunout na další místo, není potřeba označovat můstek vždy znovu (máme stále aktivní nástroj laso).

4. Provazy v každé vrtvě zvlášť vystínujeme. Právě proto máme vrstvy oddělené, dosáhneme tak snadno ostrých hran na styku pramenů provazu. Stínujeme nástrojem Burn, světla na ohybech každého závitu vyrobíme nástrojem Dodge. Pozor na správnou volbu velikosti neostrého brushe, výsledke také ovlivňuje nastavení působení nástroje na světla, stíny, nebo střední tóny - to je ale individuální, podle barevnosti. Kdo si není jistý, nastaví si v paletce parametrů menší přítlak. Nakonec obě vrstvy s prameny sloučíme.

5. Provaz je hotov, obrázek si ale ještě trochu dotvoříme. Zkusíme si po čase znovu jednoduše namalovat něco neexistujícího a na pohled složitého. Nejprve na pozadí aplikujeme filtr Render - Clouds (se světle modrou barvou popředí). Zcela nahoře si pak vytvoříme novou vrstvu, v ní si pomocí vodítek (tažením z postranní lišty obrázku s měřítkem) vytvoříme osnovu.

7. Připravíme si úhlový gradient (přechod). Podrobný postup s animovaným obrázkem naleznete v článku Hadí rámeček. Pokaždé do nové vrstvy natáhneme z uzlu osnovy do rohu obrázku připravený gradient (v obrázku jsem červenými šipkami vyznačila jak gradient natáhnout) - vznikly tak čtyři nové vrstvy. Teď v paletce gradientů (přechodů) zaškrtneme Reverse a celý postup zopakujeme (takže nakonec máme osm vrstev s gradienty).

8. Teď postupně každou vrstvu obarvíme postupem Image - Adjust - Hue/Saturation. Barvy si zvolte podle fantazie, jen nezapomeňte mít zaškrtnuté políčko Colorize.

9. Čtyři první a čtyři druhé vrstvy sloučíme do dvou samostatných vrstev. Každou z nich zkroutíme filtrem Distort - Twirl s úhlem 448.

10. Obě vrstvy s přechody sloučíme. Postupně aplikujeme filtry Texture - Grain a Artistic - Poster Edges.

11. Ve vrstvě s provazem ještě lehce rozrušíme celistvý povrch filtrem Noise - Add Noise. Vrstvě s rámečkem i s provazem ještě přidáme stíny, nejjednodušší je efektem vrstvy layer - Effects - Drop Shadow.

Doufám, že se Vám postup i výsledný obrázek líbil.

Pozn.: Obrázky jsou připraveny v sRGB, na většině PC by se měly otevřít bez významnějších barevných posunů. Závěrečný obrázek je náhledový, po kliknutí můžete zobrazit kvalitnější verzi.

Další podobné tipy naleznete v rubrice Photoshop.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Photoshop  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: