Procvičujeme kreslení v Photoshopu - tvoříme kytaru - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



fotograf

Procvičujeme kreslení v Photoshopu - tvoříme kytaru

Photoshop Barčík Kytara

11. března 2003, 00.00 | Otázka trojrozměrných objektů ve Photoshopu zůstává stále otevřená. Pojďte si vyzkoušet, jak za pomoci jednoduchých nástrojů a příkazů vytvořit docela realisticky vypadající akustickou kytaru.

V tomto seriálu si ukážeme, jak za pomoci standardních nástrojů Photoshopu vytvořit celou akustickou kytaru. První díl se věnuje tvorbě kytarové hlavy.

Nejprve si za pomoci cest vytvoříme obrys hlavy kytary. Vykreslujeme buď zpaměti nebo podle tištěného obrázku, ale kdo si není tvarem jistý, může použít jako šablonu obrázek celé kytary, který si proporciálně upraví a vloží jako podkladovou vrstvu. Při vykreslování obrysu myslíme i na pozici hlavy a celé kytary, proto je nutné počítat s bočními plochami u všech částí.

Obrys z cest převedeme na výběr - v plovoucí paletě Paths (Cesty) klikneme na malou šipku vpravo nahoře a objeví se nám nabídka. Vybereme volbu Make Selection (Vytvořit výběr) a skryjeme cestu kliknutím mimo řádek s aktivní cestou. Tím nám zůstává zobrazeno pouze pole výběru, které vyplníme hnědočernou barvou (zde RGB 48/48/48).

Přidáním ozdobných linek zvolíme konečný tvar hlavy. První linku vykreslíme opět pomocí cest, převedeme na výběr a vyplníme bílou barvou. Obrysovou linku celé hlavy vytvoříme v nové vrstvě, kam načteme obrys hlavy. Tento obrys vytáhneme 2 pixely bílou barvou - Edit (Úpravy) - Stroke (Vytáhnout) - Center (Uprostřed). Části, které se nám nehodí odmažeme gumou s ostrým hrotem.

Pracnější částí jsou kolíky pro upevnění strun. Práci s nimi si rozdělíme do dvou částí. Svrchní část tvoříme takto: načteme kruhovou selekci a vyplníme ji zlatožlutou barvou (zde RGB 228/201/136). Od středu načteme druhý menší kruh, který vytáhneme tmavší hnědobéžovou barvou. Dále aplikujeme Lighting Effects (Světelné efekty) s bodovým světlem. Nastavení atributů zvolíme dle svého uvážení (abychom se stále nedrželi jen stanoveného postupu - experimentování je beztak zajímavější). Můžeme přidat i nepatrný šum - Add Noise (Přidat šum).

Kolík k upevnění struny - vytvoříme výběr tvaru kapsle (sloučíme obdélníkovou selekci a dvě kruhové), který vyplníme tmavější zlatožlutou (zde RGB 189/166/110). Opakujeme Lighting Effects (Světelné efekty), případně Add Noise (Přidat šum). Manuálně vystínujeme nástrojem pro ztmavení, zkosíme příkazem Distort (Deformace) z menu Edit (Úpravy) - Transform (Transformace), sloučíme se zlatožlutým kruhem, který můžeme i nemusíme rovněž zkosit a ještě manuálně dostínujeme. Vypálení světel provedeme úrovněmi - Levels (Úrovně) - kde zvýšíme hodnoty středních tónů a světel.

Kolík zkopírujeme na 6 exemplářů a rozmístíme na svá místa na hlavě kytary. Sloučíme do jedné vrstvy. Stále ještě můžeme doupravit barevnost - zde jsme použili docela silné přisycení barev.

V další fázi připravíme ovládací kolíky - vykreslíme elipsu v požadované velikosti a vyplníme barvou. Pomocí ořezové cesty určíme hlavní tvar. Vrstvu duplikujeme, načteme kolík do výběru a vyplníme šedivou. Zlatožlutou část přeneseme nad šedivý kolík a volnou transformací upravíme tvar. Nad vytvoříme prázdnou vrstvu, do které natáhneme obrys této části a vytáhneme 2 pixely uprostřed. Vrátíme se zpět k zlatožluté části a podle obrázku polovinu odmažeme. Obrys, zlatožlutou i šedou část sloučíme.

Na celý kolík aplikujeme Lighting Effects (Světelné efekty) s bodovým světlem a Levels (Úrovně) - atributy mohou být stejné jako u horních částí kolíků. Pod kolík přidáme ještě šroubovitou součást kolíku - v tomto měřítku však postačí obdélníkový výběr vyplněný zlatožlutou s aplikací Lighting Effects (Světelné efekty). Sloučíme, nakopírujeme a rozmístíme na svá místa.

Horní trojice kolíků - tuto trojici poněkud natočíme - postup tvorby je stejný, záleží na záměru a úhlu kolíků. Z předního pohledu však není tato trojice příliš viditelný, proto zvolíme pouze velmi kusý tvar (o snížení viditelnosti se rovněž postarají odlesky a vypálení světel).

Plastová krytka u nultého pražce - dle obrázku vytvoříme ze dvou propojených uzlů cesty obrys, vyplníme černou barvou, volnou transformací otočíme do potřebného úhlu a umístíme nad hlavu kytary. Tam nastavíme efekt Bevel&Emboss (Úkos a reliéf) - Inner Bevel (Vnitřní úkos) s nastavením hodnot Distance (Vzdálenost) na 2, Smooth (Změkčit) na 0. Barvu světel i stínů nastavíme na bílou, zvolíme režim Screen (Závoj), Opacity (Krytí) 100%. Nakonec manuálně zkosíme.



Struny postupně natahujeme nástrojem Line Tool (Čára) k příslušným kolíkům. U struny E6 volíme tloušťku 2-3 pixely, A, D, G budou mít 2 pixely, H a E 1 pixel. E6, A, D a G zlatožlutá - světlejší, H a E šedá.

Nultý pražec - obdélníkový výběr vyplníme bílou, volnou transformací otočíme do příslušného úhlu a přeneseme do pozice.

Přesahující struny postupně vykreslujeme jako struny v pozicích, musíme však myslet i na vinutí na samotných kolících. Zde postupujeme takto - vytváříme malé elipsy vytáhnuté barvou a šířkou, jež odpovídají té které struně. Přeneseme na kolíky, nadbytečné části odmažeme gumou. Sem tam můžeme vyvést strunu z kolíku i ve viditelném úhlu - zde však musíme tuto dírku pod strunou buď vykreslit, nebo vystínovat.

V poslední fázi přidáme nápis a pokud seženeme, či nakreslíme nějaký pěkný ornament nebo znak, pak i ten.



V příštím díle si ukážeme tvorbu krku, hmatníku a struníku s kobylkou.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » Photoshop  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: