Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Nabídka práce
Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: Vratislav Boch

0:15:31 08.11.2011

A lepili jste někdo normální dopravní proudové letadlo. Tak to Vás upozorňuju že něco tak špinavýho jsem neviděl. A letadlo do myčky nedostanete. Na první pohled to vypadá jaké bílá - mírně šedá - přejedete po tom rukou a máte ji uplně černou. Byla to pěkně špinavá práce - ale velmi dobře zaplacená :-)

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: JonatanX

16:16:00 01.11.2011

(tu) :D

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: cybi

15:18:37 01.11.2011

no.. vyrobit.. kdys mas alespon trochu 3D predstavyvosti je jednoduche.. polepit?? kdys mas trochu vic trpelivosti taky jednoduche.. nejhorsi je ten autobus ocistit.. JE NEUVERITELNY CO ZA ZAJEBANE autobusy maji nekteri dopravci

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: Flee

15:01:19 01.11.2011

Hezky (tu) a máš tu hned profíky! :D
Samozřejmě obojí může být pěkná pakárna ;)

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: BENNI

14:47:48 01.11.2011

co je těžší? udělat návrh nebo vyrobit a polepit? http://baumax.hustej.net/quo/index.html :)

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: Flee

11:01:38 27.10.2011

Návrhy > Ano, zmenšené návrhy musí být opravdu velmi přesné. Např když pohnu s okénkem o desetiny mm, vlastně ve skutečnosti s ním posouvám o cm. Také se cena jednoho takového souboru cdr, může vyšplhat až na desítky tis.Kč. Návrh se nevytváří přímo v cdr, ale vychází se buď z projektové dokumentace výrobce nebo pár bláznů celé dny běhá kolem autobusu a měří a zapisují a měří a zapisují.. např. do CAD aplikace, která jim umožní model 1:1, který se potom zmenší a importuje do cdr.

Autobus, velikost přetisku > Běžná praxe je, že média (samolepky, folie..) mají určité procento změny smrštění při různých teplotách. Min. takového smrštění udává maximální přetisk.

Rozvinutí > Nejlepší asi bude obrázek.
[img]http://www.flee.cz/rh3d/ukazka_rozvinuti.jpg[/img]

1. Je zjednodušený tvar nádrže ve 3D před rozvinutím do plochy.
2. Rozvinutá nádrž. Zde se plocha v rovině promítá do oblouků.
3. Rovný text, který když se v ploše navine na oblouk, pak přesně sedne na tvar 3D nádrže.
Je to podobné, jako by se měla "odesignovat" celá špice kánoe (dokola), rovný pruh si na ni prostě nesedne, dokud nebude správně zohýbaný ;)

Ano, Oak.Reel dovede navíjet objekty na libovolnou křivku přímo v prostředí CorelDraw.

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: JonatanX

12:12:56 26.10.2011

Já právě dělám designy na lodě (vodní slalom a kanoistika) to jsou převážně věci z karbonu a dají se tam dělat zajímavé a hlavně různé tvary které je potřeba graficky zkrášlit. U lodí to dělám tak, že obtáhnu tvar paluby na papír a na ten "střih" dělám grafiku. Ale to je jednoduchý nejsou tu žádný prolisy a podobně složitý tvary.
Právě mi jde o to, že když udělám návrh grafiky, a když to pak natisknu/vyřežu, aby to na tom (třeba) autobuse sedělo, tak jako na návrhu :)
Pro příklad:
(třeba ten autobus) jak si to přestavuju: na přesný typ autobusu navrhnu grafiku a naměřím vzdálenosti oken a různých dvířek například pro zavazadla a podobně. Na tenhle základ vytvořím grafiku, kterou zvětším na požadovaný rozměr, s tím že počítám i něco na ořez/psad (? kolik se vlastně dává na na ořez cca? Třeba u klasickýho tisku je to 3-5mm pro spad). Je to správný postup?

U složitějších věcí (viděl jsem polep závodního auta na fotkách z internetu bohužel už si nepamatuju adresu) a tady to právě borci řešili tak, že dělali "sřihy" tzn. že jednotlivé kousky karoserie překreslovali na papír a vytvářeli tak celkovou plochu na kterou mapovali grafiku. Ale byly to hodně kusé informace..takže člověk si musel domýšlet.

To Flee:
Moc si nedokážu to představit: "Dělá se to tak, že se vypočítá plocha z nádrže, kde chceš mít nápis. Vyjde ti např. oblouk..." moc mi nejde do hlavy jak z plochy udělám oblouk? .)
Praxe je praxe, co si budeme povídat.

Napadá mě při designu tvaru (třeba nádrže) použít símač tvaru (neberte jako reklamu jde o ukázku nástroje) http://www.direct-online.cz/simac-tvaru-150mm/d-72660/ a z něj bych pak udělal křivku pro text..ale to už zavání tím 3D. O 3D jako takový mi ani nejde (i když je velmi zajímavé), spíš právě o ty vektory a postupy zpracování, aby se člověk dostal, když ne přímo profi výsledku tak alespoň k výsledku který bude vypadat hodně podobně jako na návrhu.

A pak by mě hodně zajímalo tohle:
"V CorelDraw se dá použít naše nástavba pro transformaci křivek Oak.Reel."
Díval jsem se na net a myslíš tohle? http://www.stahuj.centrum.cz/grafika_a_design/filtry_a_ostatni_plug-iny/oak5-reel/ nebo něco jiného?

Díky moc.

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: Flee

11:44:22 24.10.2011

Pokud jsi to myslel na 3D objekt do 3D aplikace, tak se postupuje podobně. Nakonec si vyexportuješ bitmapu, kterou na 3D objekt namapuješ nebo promítneš. Čím větší rozlišení má obrázek, tím lepší je detail a delší čas renderingu. K sejmutí plochy objektu ti poslouží nástroje 3D aplikace, například rozložení apod.

Citovat příspěvek

 

Re: jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: Flee

13:05:15 23.10.2011

Ahoj,
Osobně jsem se setkal s polepy na autobusy. Velkoplošnou reklamou. Ano, měřítko je tam důležité, ale v Corelu se "design" dělá zmenšený. Nikoli v poměru 1:1. Před tiskem na velkoformátový plotr se nastaví správné měřítko, které už předlohu vytiskne 1:1 k autobusu. Je zbytečné vytvářet design 1:1, protože není nutné jít na takový detail. Proto stačí vše kreslit zmenšené, tak jako se koukáš na celý autobus a ne na část nad blatníkem, která ti bez celku nic neřekne. V samotném procesu přípravy, je někdy nutné sejmout plochu požadovaného dílu, a tu rozvinout do plochy. Představ si např. zakulacenou nádrž motocyklu nebo blatníky. Pokud potřebuješ přenést předlohu na zaoblenou nádrž např. nápis, zdeformuje se - nebude rovně. K tomu, aby nápis vypadal na nádrži rovný, potřebuješ jej napřed ohnout přesně podle tvaru nádrže. Dělá se to tak, že se vypočítá plocha z nádrže, kde chceš mít nápis. Vyjde ti např. oblouk. Pokud nápis napřed ohneš podle vypočítaného oblouku a pak znovu nalepíš na nádrž, už bude rovně ;) V CorelDraw se dá použít naše nástavba pro transformaci křivek Oak.Reel.

Citovat příspěvek

 

jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně)?

Autor: JonatanX

9:19:31 30.09.2011

Ahoj,
zajímalo by mě jak se vytváří design na polep 3D objektů (například auta, motorky a podobně).
Jakým způsobem jej vytvořit? Existují nějaké základní šablony, aby bylo možné na nich vytvořit grafiku 1:1? Kde se popřípadě dají stáhnout nebo zakoupit? Můžete mi prosím popsat tento proces nebo mě odkázat na nějaké weby kde bych takové informace získal?
Děkuji.

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: