Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Nabídka práce
Poptávka práce
Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:

R13 render srsti přes fyzikální kameru nejde

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: R13 render srsti přes fyzikální kameru nejde

Autor: speedyxxx ♂

19:16:59 25.06.2012

Renderovat trávu jako čistou srst je hloupost. jednak nevypadá moc přirozeně a jednak s ní má problém třeba i nasvícení pomocí HDRI. Nejlepší je použít vlasy a pak je jednoduše převést na klasické polygony. To znamená v nastavení vlasů jít na záložku generování, zde vybrat typ plochý, zarovnání náhodně. Následně v textuře vlasů nastavit tloušťku ve vhodném poměru, případně pomocí křivky v nastavení vytvořit vhodný tvar stébel, nastavit polámání. Pokud je nepotřebuješ animovat, převést je na klasický polygonový objekt, starou texturu odstranit a vytvořit úplně novou pomocí přechodu 2D -V.
Pro rychlejší render může být dokonce ještě lepší vytvořit si jeden trs trávy a rozmístit jej po ploše třeba šikovně pomocí klonování...
Hlavně není třeba zbytečně přehánět počet segmentů ve vlasech. I se třemi se dá dosáhnout slušného výsledku - záleží jak detailně bude tráva vidět...

Citovat příspěvek

 

R13 render srsti přes fyzikální kameru nejde

Autor: SThomas

23:58:34 09.04.2012

Zdravím Vás,

můžete mi prosím někdo poradit? Dělám venkovní scénu a na trávu jsem
použil klasicky srst, ale když chci scénu vyrendrovat přes fyzikální kameru
tak se srst nevyrendruje. V nastavení je render vlasů zapnutý, ale nevím co se ještě
musí nastavit zkoušel jsem všechno možné a pořád nic. Když si dám novou scénu
a dám srst na plochu, tak se ve standardním renderu vykreslí potom přepnu na fyzikální
a už ne a když dám zpět standard, tak už se nevykreslí ani v něm. Fakt to nechápu!

Díky za rady..

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: