Lotus Elise v CorelDRAW 11 - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Příslušenství

Lotus Elise v CorelDRAW 11

corel

29. října 2002, 00.00 | Po, s nadsázkou pojatém, prvním zamyšlení se podíváme, jak nám novinky CorelDRAW 11 usnadní život při jedné z velmi častých činností - převodu bitmapového obrázku do vektorů.

Po, s nadsázkou pojatém, prvním zamyšlení se podíváme, jak nám novinky CorelDRAW 11 usnadní život při jedné z velmi častých činností - převodu bitmapového obrázku do vektorů. Jako model byla vybrána fotografie Lotusu Elise, která je volně k dispozici na serveru www.auto.cz. Cílem bylo dosáhnout co nejvěrnější vektorové kresby za minimální čas. Nažhavme tedy tablety a myši a hurá do práce. Snímek si umístíme na plochu a zamkneme (Lock object). Obrys nastavíme na barvu, která bude na podkladu dostatečně kontrastní, v tomto případě žlutou. Jako první obkreslíme (Pen tool) celý obrys karoserie vyjma kol a značky. Hotovou křivku v detailech zpřesníme pomocí manipulace s uzly (Shape tool), nicméně díky funkčnosti pera by oprav nemělo být mnoho.

Stejným způsobem pak podle jasných hranic odlesků, stínů a konstrukčních skupin (kapota, dveře, zrcátko atd.) tvoříme jednotlivé segmenty kresby. V mnoha případech oceníme funkci přichycení k objektu a uzlu (Snap to object). S přibývajícím počtem objektů můžeme stále více využívat funkcí pro ořez (Trim) a průnik (Intersect). Díky nim totiž nemusíme kreslit přesně všechny obrysy, ale jenom ty chybějící. Také se prakticky nemusíme starat o zapomenuté minimezery mezi sousedními kusy karoserie, které by mohly po dokončení způsobovat problémy. (2)

Světla a podobné tvary, alespoň vzdáleně připomínající ovály, lze velmi snadno provést třemi body definovanou elipsou (3 Point Elipse tool) a následně podle potřeby doladit. (3)

Jakmile máme vše obkresleno podle našich představ, můžeme přikročit k vybarvování. Buď použijeme jednodušší a rychlejší systém vybarvení ploch jednou barvou. Pro dosažení reálných barev je při ruce kapátko (Eyedropper tool) a jeho věrný souputník kbelík (Paintbucket tool). (4)

Druhou, sice náročnější, ale věrnější metodou je práce s přechody a průhlednostmi. Kapátkem určíme barvy v segmentu a poklepáním je uložíme do palety. Tlačítkem interaktivní výplně (Interactive Fill tool) nastavíme typ přechodu, barevnost a přetáhneme jej potřebným směrem. Další barvy přidáme z palety s držením tlačítka CTRL na linku určující směr přechodu. Parametry rozložení barev v přechodu regulujeme v menu. (5)

V průběhu barvení obvykle přijdeme na to, že je třeba některé objekty rozdělit na dva či tři, abychom dosáhli požadovaného efektu. Jiným řešením je využití průhlednosti. Tvar tlačítkem PLUS zmnožíme a každé vrstvě přidělíme přechod podle potřeby. Díky interaktivní průhlednosti (Interactive Transparency tool) dosáhneme potřebného efektu. Pozor je nutné dbát na to, aby měl nejspodnější objekt průhlednost vypnutou, jinak se při další práci a zejména po odstranění pozadí dočkáme nemilé barevné deformace. (6)

K nejsložitějším partiím našeho sportovního kupé patří světla. Tady je nutný především cit a trpělivost, neboť i malá odchylka rozhoduje o realističnosti výsledku. Použijeme tady s úspěchem třemi body definovanou křivku (3 Point Curve tool). (7)

Tímto nástrojem také vytvoříme poslední chybějící část - kola. U nich platí totéž jako u světel - pracovat klidně a precizně. (8)

Po dokončení a vybarvení můžeme zkusit smazat podkladovou fotografii, což bleskurychle odhalí zapomenutá místa. Jakmile je vše opraveno, můžeme se už těšit z výsledku své práce. (9)


Klikněte na levý náhled pro větší obrázek

Zpracovaná kresba vznikla za cca 3 hodiny čistého času, nicméně překreslení loga, nebo jednoduššího motivu zabere při troše cviku jednotky až desítky minut. Zde je k dispozici i příslušný nativní soubor Corelu.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » Vektory  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: