Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:



Flashove menu velky problem

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Flashove menu velky problem

Autor: Sarevok

2:49:05 18.08.2006

herys:

Už je to dlouho co jsem naposledy "programoval" něco ve flashi, ale pamatuji si, že jsou tam určité příkazy na ovládání časových os - buď TellTarget nebo přímá dot syntaxe, pomocí které přikážete objektu, aby dělal co chcete.
Vlastně jsem spíše doufal, že se zapojí ještě někdo...:-)

on (release) {
tellTarget ("_root.menu") {
stop ();
}
}

Tohle když dáte na tlačítko, tak při stisku to tlačítko řekne instanci objektu jménem "menu" ať se zastaví.

Extrakt z manuálu pro flash:

"Controlling other movies and movie clips
You can control a movie clip or a movie that was loaded with the Load Movie
action by targeting the movie clip.
You assign actions to the frame, button, or movie clip that will control the movie
clip (called the controller), and then target the movie or movie clip that receives
the action (called the target movie clip). To control a movie or movie clip, you can
use the Tell Target basic action. Alternatively, you can use the With action to
perform multiple actions on the same target without having to address the
targeted movie clip in each action.
To control a movie or movie clip, the controller requires the following:
• A target (Timeline) on which the action will occur must be specified. You can
use the Insert Target Path dialog box to target a movie clip.
• The movie clip to be targeted must have an instance name—a unique name
given to a movie clip instance that lets you target it in scripts. To name a movie
clip instance, use the Instance panel (Window > Panels > Instance).
• A movie clip’s Timeline must be on the Stage to be targeted. For example, if
MovieClip A in frame 5 wants to tell MovieClip B what to do, MovieClip B
must be on the Timeline in frame 5.

For information on the With action and controlling multiple Timelines or
controlling movie clips in other ways, see the movie clips chapter of the
ActionScript Reference Guide.
To control a movie clip:
1 Select the frame, button instance, or movie clip instance to which you will
assign the action.
2 Choose Window > Actions to display the Actions panel.
3 In the Toolbox list, click the Basic Actions category to display the basic actions,
and select the Tell Target action.

4 To specify the target movie clip to be controlled, click the Insert Target Path
button in the lower right corner of the Actions panel.
The Insert Target Path dialog box appears, showing the movie clip hierarchy of
the current clip. You use this dialog box to choose a target path for the Target
text box in the Parameters pane.
5 For Notation, use the default Dots (similar to JavaScript). Slash notation,
available for those more familiar with Flash 4 notation, uses slashes to delimit
the movie clip target path.
6 For Mode, choose how to display the hierarchy of movie clip instances:

• Relative (the default) displays only instances of movie clips that exist in the
current frame of the current Timeline, and their children instances. The prefix
this refers to the current Timeline.
• Absolute mode displays every movie clip instance in every frame of every scene
of the entire movie. This mode always includes a leading slash or _root prefix
(or _level to indicate a loaded movie level) to the inserted target path.
Note: Absolute mode displays every instance in every frame, but because of the
complexity of movie clip interactions, some instances may not be available when the Tell
Target action is executed.
You can freely switch between notations. However, changing between Relative
and Absolute mode may deselect the movie clip.
7 Choose a movie clip from the tree view. The Target text box displays the path to
that clip. Click OK.
8 In the Toolbox list of the Actions panel, select any additional actions that will
instruct the target movie clip what to do.
Actions nested within the Tell Target block apply to the targeted Timeline.
For example:
tellTarget (_root.plane){
stop();
} :)

Citovat příspěvek

 

Re: Flashove menu velky problem

Autor: herys

10:07:46 14.08.2006

no jsem spise zacatecnik, tak nevim jak to myslite ke kazdemu odkazu pridat root.menu.stop? Mohl byste mi to upresnit, nebo zkusit udelat nejaky priklad konkretni a poslat na mail? děkuji

Citovat příspěvek

 

Re: Flashove menu velky problem

Autor: Sarevok

22:00:38 13.08.2006

Snad jsem to pochopil... Takže to menu musí mít příkaz stop na konci. Pak pokud by to šlo takhle, tak ke každému z odkazů přidáte něco jako (z hlavy ten actionscript přesně nevím) ".root.menu.stop". No a pak by se to menu přehrálo při vstupu na stranu a při kliknutí na odkazy by zůstalo zastavené. Vyzkoušejte třeba to bude fungovat:-)

Citovat příspěvek

 

Re: Flashove menu velky problem

Autor: herys

20:09:55 13.08.2006

tady je ta adresa http://rybjata.php5.cz/testy/prichystal/

Citovat příspěvek

 

Re: Flashove menu velky problem

Autor: herys

20:08:51 13.08.2006

jo a vypadá to asi takle, ale bohuzel nemám zdrojový fla soubor

Citovat příspěvek

 

Flashove menu velky problem

Autor: herys

20:01:38 13.08.2006

zdravím, mám flashové menu na internet. stránkách a chci aby se mi znovu nepřehrávalo(mám tam totiz animace na zacátku), kdyz kliknu na nejaký odkaz a nacte se mi jiná stránka s tím stejným menu. poradte prosim

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: