Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Nabídka práce
Poptávka práce
Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:

VKservis

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: VKservis

Autor: ...

15:50:13 05.03.2012

Tak jsme měli pana Pátka na návštěvě ve vedlejším vláknu :-)

A na nás si čas nenašel :-(

On se objeví jen když z reklamujícího zákazníka může udělat troubu :-(

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

17:27:36 07.02.2012

(Tu) :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: czcharlie

15:51:00 07.02.2012

Ale já jsem přeci existenci kurvítek nepopřel, dokonce jsem dva typy popsal (snad mě kurvítková lobby nezažaluje za únik informací). Osobně jsem se se dvěma kurvítky nedávno setkal. Ovšem i kurvítka se mohou (útlocitnější povahy prominou) zkurvit a tak mi televizor Sencor odešel 2x po sobě do věčných lovišť po několika dnech což je důkazem existence kurvítek v tomto případě zkur...ných, ale dost možná to byla kurvítka třetího typu určená pro trhy v zemích kde neznají záruční dobu. Dokonce se z televizorů krátce začoudilo což bylo důkazem toho, že selhal i silent mode při samodestrukci. Nicméně sama samodestrukce proběhla, protože kurvítka nebyla nalezena a zůstaly jen vadné inegrované obvody (pokaždé jiný). Televizor mi byl vyměněn, takže jsem dostal fungl čerstvé kurvítko a tím pádem odešel i druhý kus. Kdyby mi byl ten původní opraven nemohlo by k nové poruše dojít, protože kurvítko již bylo samodestruované a nové opravny namontovat nemohou - kurvítka totiž nejsou dodávána jako náhradní díl. ;) (tu) :D

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

14:40:11 07.02.2012

František:

Pracoval jsem v servisu PC, spotřební elektroniky (videa, televize, kamery...) a mobilních telefonů. Opravy záruční i pozáruční. Opravuju si samozřejmě i vlastní věci ale co vím jistě, že až na vyjímky, kdy výrobce udělal velkou botu v návrhu, se nikdy neopakovaly pravidelně vady jedné součástky a už vůbec ne krátce po záruce. Ve všech oborech to bylo ve většině případů rozložené mezi různé díly a rovnoměrně po celou dobu morální životnosti přístroje (jinak tam mohla sedět cvičená opice, co vymění "kurvítko"). A ta nekončila 2,5 roku od prodeje. Doma se mi po záruce nepokazilo kromě monitoru (po cca 4 letech provozu) nic, v počítači mi jedou zapojené v RAIDu dva HDD Seagate už asi 5 let denního provozu a nikdy mi neodešel žádný harddisk a to mám jako přídavnou zálohu ještě starší 20GB, který taky jel několik let nepřetržitě.

Kurvítko je jen famtasmagorie paranoiků. Jinak díky czcharliemu, lepší argument tady asi padnout nemohl :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: czcharlie

13:40:05 07.02.2012

Jak jistě každý dobře ví, používají se kurvítka v několika variantách. Tak například pro Česko kurvítka s expirací 2,5 roku, pro ostatní země, kde je záruční doba ze zákona 1 rok se používají kurvítka s dobou expirace cca 1,3 roku. Nastavení doby expirace je u jednotlivých typů vcelku jednoduchá záležitost, horší je to pak s logistikou, protože je nutné zabezpečit, aby se do Česka nestala kurvítka typu 2 a do ostatních zemí kurvítka typu 1. Všechny typy kurvítek jsou samodestrukční. Samodestrukce se spouští většinou porušením záruční plomby (u některých přístrojů sejmutím krytu) a probíhá v tzv. silent modu takže tyto součástky opravdu zatím nikdo nemohl najít.
Přeji Vám mnoho hodnotných příspěvků v této plodné diskuzi.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: P

13:18:38 07.02.2012

DDDBM&T
I've got a nose for trouble
Double trouble is my name
Always me who gets the blame
Double trouble is my name

...

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: František.

12:38:36 07.02.2012

Luďku, k tvé části věty vytržené z kontextu: "ale jak podobným věcem může věřit technicky zdatný člověk, to je nepochopitelné" mohu za sebe uvést jedinné: Právě proto, že si spoustu věcí opravuji sám, a to i ne firemní technice, tak z notoricky se opakujících závad, nebo závad způsobených školáckou konstrukční nevhodností tvrdím: to není náhoda, či nedopatření. To je záměr.
Pokud se opakovaně vysere přístroj za mego na plastové součástce s výrobní cenou pár centů, ale s distribucí i sto dolarů ...
Dále mám zkušenost s několika tisíci HDD, které se vysírají typicky po třech letech s četností kolem jedné třetiny ... Nezávisle na výrobci!

Závidím Ti tvé štěstí při výběru techniky.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

12:15:32 07.02.2012

František:

Vidíš, mě se po záruce nic kromě monitoru nepokazilo. DVD rekordér jede 5 let v takřka denním provozu bez problému a rozhodně plasty nevypadají, že by se chtěly rozpadnout, při tom mechanika je skoro celá plastová :) Máš ale i spousty výrobků, kde žádná klíčová mechanika není a z plastu je akorát kostra a kryty, ale to se načekáš, až se ty plasty rozpadnou :) Rozhodně to nebude ani přibližně za 2,5 roku. Jak tam se dělá "kurvítko"? Proč si stěžují ekologové na plastový odpad? Protože z používaných materiálů má nejdelší trvanlivost a rozpadá se tak akorát vlivem UV záření.

"Kurvítko "je jen bujná fantazie lidí, kterým se náhodou pokazilo něco po záruce a hledají podobně "postižené jedince", které samozřejmě najdou vzhledem k množství prodávaných výrobků najdou a hned je z toho spiknutí výrobců :D Chápu, když na to skočí laik, pro kterého je jakýkov přístroj uvnitř španělská vesnice, ale jak podobným věcem může věřit technicky zdatný člověk, to je nepochopitelné :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: František.

11:08:13 07.02.2012

Luďku, zajisté víš, že plastové díly stárnou a tím křehnou. Brání se tomu stabilizací. Proces stárnutí je celkem dobře spočitatelní na základě informace o provedené stabilizaci.
Odtud se zpětně dá odvodit jak moc je nutné stabilizovat, pokud má díl vydržet řekněme 2,5 roku.
To že v nejakém kusu vydrží méně než dva roky, a v jiném více než tři roky, to je započítané riziko.
Ano, ofocoálně je stabilizace drahá, a proto se to s ní nepřehání. Je to záležitost řekl bych posledních deseti až patnácti let.
Proč mi pořád fungují CD přehrávače staré patnáct a více let a první DVD přehrávač, ale ty vyrobené po roce 2000 jsem už měnil několikrát?

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

10:51:06 07.02.2012

Bambuch:

S tím samozřejmě souhlasím, vidím sám, že se používají čím dál horší materiály, zjednodušuje se konstrukce, ale příčinou je podle mě maximalizace úspory nákladů vzhledem ke konkurenci. Jinak mám třeba Canon iP4200 už 4-5 let a tiskne jako nová :) Ale jak jsem už zmiňoval, není přece možné plánovaně nastavit životnost 2 roky, když 1) nevím, jestli uživatel vytiskne 1 nebo 10 A4 za týden, což je obojí možné a je to už rozdíl desetinásobný, při tom myslím, že skutečný rozptyl v intenzitě používání bude ještě mnohem větší. Výsledek by byl ten, že by buď významné procento tiskáren skončilo s velkou pravděpodobností v servisu ještě v záruce, což znamená velké náklady navíc nebo naopak při dostatečné dimenzaci dílů tomu procentu uživatelů tiskárna záruku o kousek přežije, ale podstatně většímu procentu vydrží mnohem déle, což dle tebe není žádoucí :) Já myslím, že tys měl prostě smůlu na tvé tiskárny, přeci jen to není statisticky významný vzorek. Navíc ještě hůř se plánuje životnost výrobků bez mechanických prvků. V el. součástkách je nějak definovatelněomezená životnost elektrolytických kondenzátorů, ale i tam je to velmi závislé na intenzitě používání, takže se to zase nedá jen tak nastavit, aby to vydrželo 2,5 roku, aniž by nebylo riziko, že náruživějším uživatelům se to bude výrazně kazit už v záruce. Obávám se, že už jen takové plánovací oddělení životnosti by bylo velmi nákladné :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Bambuch

10:17:15 07.02.2012

Speciálně u tiskáren mi odešla hlava těsně po záruce, už mám pátou, proto záruku neřeším u ničeho, prostě pokud s tím neudělám nic sám, tak jdu a koupím novou. A zase toho samého výrobce, protože nikdo jiný nenabízí tak kvalitní tisk.

Sám bys měl vědět, že není problém cokoliv vyrobit aby to vydrželo podstatně déle, ale v dnešní době není zájem, co by ty firmy pořád vyráběly? ;)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

6:19:47 07.02.2012

Bambuch:

no jo, ale jak můžeš předem spočítat, jestli se to ulomí po půl roce nebo po pěti letech, když nevíš, kolikrát za měsíc to uživatel ohne? A zrovna u tiskáren myslím, že rozptyl v intenzitě používání mezi různými uživateli je velmi značný.

Je mi jasné, že se šetří kde to jde, ale neumím si představit, jak by programovali životnost dílů vzhledem k době používání a ne cyklům. Navíc nejsem zrovna přesvědčen o tom, že pokud by se jednomu uživateli porouchalo několik výrobků jedné značky těsně po záruce, že ho to přiměje, aby si zase koupil výrobek téže značky :) Ani sám nemám zkušenost, že by se mi cokoliv "kurvilo" těsně po záruce.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Bambuch

21:06:33 06.02.2012

Ludek:
u tý tiskárny nešlo o žádnou úsporu materiálu, prostě je tam úmyslně hrana, aby se ten kabel zlomil ;)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

20:06:57 06.02.2012

Nechlubím se ničím, pouze konstatuju. Jistě, je mi jasné, že výrobce použije obecně co nejlevnější materiál. Jenže každý uživatel používá výrobek jinak intenzivně a to s diametrálními rozdíly v intenzitě a u většiny dílů se nedá jen tak naplánovat životnost. Tedy přesněji řečeno určitým způsobem ano, ovšem nikoliv co se týče doby výdrže, ale spíš počtem cyklů. A samozřejmě výrobce nemůže riskovat, že se netrefí a půlka nebo i více výrobků se pokazí ještě v záruce. Takže musí díly dimenzovat tak, aby vydrželo i intenzivní používání, které praktikuje třeba jen 20% uživatelů, čímž ovšem současně docílí toho, že zbývající 80% uživatelů má výrobek k neutahání na dlouhé roky. Kdyby naopak chtěl životnost naplánovat tak, aby 80%-ům uživatelů přežil výrobek jen o trochu záruku, tak se 100%-ní jistotou by těm 20%-ům intenzivnějších uživatelům idešel přístroj ještě v záruce. A žádný výrobce si nemůžw dovolit takto si "kurvit" pověst a zvyšovat náklady. Kurvítko je prostě kravina jak hrom.

Znovu opakuju, že až na řídké vyjímky jsem nenarazil na výrobky, kde by se pravidelně někdy kolem konce záruky "kurvila" jedna součástka.

Ano, stalo se, že výrobce udělal nějakou totální botu, například studeňáky pod BGA obvody ze špatně nastavené pájecí linky nebo špatně zvolený dodavatel ohebných vodících pásků nebo špatné mazadlo, ale takové sériové typické vady byly vyjímkou, u naprosté většiny přístrojů byly závady variabilní a rozhodně nebyly "plánované". Už jen proto, že jaksi intenzita a způsob používání je zcela mimo kontrolu výrobce a při tom zcela zásadně a v obrovském rozsahu ovlivňuje životnost výrobku v praxi.

Kurvítko uctívají paranoici, pro které je jednodušší za vším hledat spiknutí :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: František.

19:31:50 06.02.2012

Luďku, ony díly se nejmenují "kurvítko", ale jsou to součástky buď s řízenou životností, nebo záměrně dimenzované tak, aby nemohly dlouho vydržet.
Typicky se objeví v druhé generaci modelu, kdy už si výrobce vyzkouší, kde může na materiálu ubrat.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Bambuch

19:08:51 06.02.2012

L.B.
Tím se ani nechlub, že si žádné "kurvítko" nenašel, já už jich v životě našel docela dost. Teď naposled na tiskárně Canon. Vyklápěcí display, plochý vodič přiveden tak že se při vyklápění ostře láme - to nbyla chyba z výroby - to byla vyloženě chyba návrhu (nebo spíš úmysl ) v servisu za ten pásek chtěli asi 500Kč. Tak jsem vyhrabal jiný pásek, upravil na rozměr a pilníkem opravil co konstruktéři zprasili. Myslím, že teď už se to majiteli tiskárny rozhodně neporouchá a bude moc display vyklápět dle libosti.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: LudekBrno

14:47:28 04.02.2012

Bambuch:

Nevím, ale během své servisní činnosti jsem v žádném přístroji nic takového nenašel a až na řídké výjimky se "ku*vilo" pokaždé něco jiného :) A stejně tak se mi nikdy nestalo, že by jakýkoliv můj přístroj odešel brzy po záruce. Snad kromě LCD monitoru, kde mi kleklo podsvícení, ale to bylo cca 2 roky po záruce. Jinak mi vše slouží bezchybně dlouhé roky po záruce. Když se mi něco porouchalo, tak to bylo v prvních pár měsících od koupi. Každopádně i když se o "kurvítku" na netu často píše, nikdy nikdo takovpu součástku nenašel :) A předpokládám, že ty jako technik to taky nemyslels vážně ;)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: uá

13:12:37 04.02.2012

Pan Pátek je nesmírně plachý člověk. Já si o něm každopádně nemyslím, že by byl podvodník.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Bambuch

1:12:11 26.01.2012

Já nikdy u ničeho záruku neřešil. Jak známo každý výrobek má v sobě "kurvítko", které má za úkol těsně po záruce výrobek zneschopnit :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: P

19:46:08 24.01.2012


...asi smulka, kdyz plati zname - psi hlas do nebe nejde. To neznas? :S

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: uá

21:39:44 23.01.2012

Pane Pátku, jste takový komunikativní člověk a rád uvádíte věci na pravou míru. Proč se nám schováváte? Obohaťte lidstvo o pravdu nejpravdivější.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: rafi

10:45:58 18.01.2012

2 Martin.K: celkem rozumím i tomu, že v Oehlingu třeba míchají Sigmy z české a německé distribuce podle aktuální ceny nebo dostupnosti (to jen spekulace) a nijak mi to nevadí (také proto možná těch opatrných 24 měsíců záruky na webu, zákazník je pak mile překvapen čtyřletou (CZ) nebo tříletou (DE) zárukou). Hlavní rozdíl proti VKservisu vidím v tom, že seriózní prodejci (mezi které Oehling bezesporu patří) prodávají zboží s jasným původem, ke kterému se výrobce hlásí (a je celkem jedno jestli Nikon, Canon nebo třeba Hama popř. Sigma DE), poskytuje servis a podporu (nejde jen o opravy, ale taky upgrade firmware, seřízení apod.).

Obávám se, že právě tohle VKservis nedělá a k jejich prodanému zboží se výrobce prostě nehlásí (tj. původ velmi nejasný). Problematický servis kompenzuje nižší cenou, ale zákazník by na to měl být rozhodně upozorněn, aby mohl vyhodnotit riziko s nákupem ve VKservisu spojené.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Martin.K

10:12:24 18.01.2012

rafi: Jak jsem psal, ja jsem tam (Oehling) kupoval mou Sigmu uz driv (budou to tak 3 roky) a v pak jsem se jen informoval v AHW, jak to je, kdyz k ni nemam ten cesky passport na 4 letou zaruku (ktery mam k druhe Sigme). Pokud mezi tim Oehling zmenil dodavatele a bere pres Hamu, tak jen dobre, ale je skoda, ze to na webu neuvadeji. Podobnou zkusenost se Sigmou od nich tady melo vic lidi. A pokud navic opravdu hrozi pripadne pomichani kusu ze starsich a novejsich dodavek, tak to smrdi potencialnim prusvihem.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: uá

7:14:51 18.01.2012

Martin.K: Jestli jsem tady včera machroval, že kdyby někdo něco stále nechtěl chápat, znovu mu to vysvětlím, tak teď to beru zpět. Jsi hrozný, horší, než deset pátků. Bolí mě zub, od zubu celá čuňa a od čuně celej uá, navíc se kvůli práci dostanu k zubaři až v pondělí, tedy pokud mne v pondělí vůbec vezme. S tou zárukou u Oehlingu jsem to možná napsal neohrabaně, nebudu to dohledávat a už vůbec ne opravovat, nemám na to sílu ani náladu. Pokud bys něco ohledně záruky na objektivy Sigma nevěděl, zeptej se kohokoliv, i pětiletého Pepíčka, ví to každý.

Podle mého názoru pátek prodává chcíplou kočku na smetaně, máš jistě právo na jiný názor, ale nejsi tady arbitr. To, co se dočteš v tomto vlákně, je do nebe volající, krvácet musejí rány Kristovy.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Jarmila Sevecková

22:42:09 17.01.2012

Cena u všeho je nejnižší, dnes vím proč. Nenakupujte ani omylem.Nevyreklamujete.Oni moc dobře vědí proč.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: rafi

21:08:16 17.01.2012

Martin.K:
není to u Oehlingu náhodou tak, že Oehling drží záruku dle zákona 24 měsíců a 4 roky poskytuje Hama? Tedy první 2 roky můžeš problém řešit s Oehlingem nebo servisem podle svého uvážení a zbývající 2 roky jen se servisem?
Jinak cca před půl rokem kupovaná Sigma v Oehlingu byla bez jakýchkoli nestandardních požadavků dodána se zárukou 4 roky.
A pokud to nezrušili, tak Sigmy z německé distribuce stačilo zaregistrovat na webu a Sigma DE automaticky prodloužila záruku na 3 roky (samozřejmě se servisem v Německu).

Sorry za OT.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Martin.K

16:52:29 17.01.2012

uá: tak teda teď přiznávám, že jsem překvapený - protože jsem klikl namátkou na několik objektivů Sigma na webu Oehling a všude bylo uvedeno "Záruční doba: 24 měsíců". Což je stejná situace, jako když jsem (velmi výhodně) u nich kdysi jednu Sigmu kupoval. A vzhledem k tomu, že Oehling vždy bral Sigmy z německé distribuce, tak ten rozpor mezi webem a telefonickou informací je přinejmenším zajímavý. A to vysvětlení, které Ti pan Suk dal - sorry, ale to už mi přijde úplně z cesty a překvapuje mě, že je za to nepranýřuješ: vždyť to znamená, že Ty tam zavoláš, objednáš, vyžádáš si čtyřletou záruku.. a pak třeba na základě Tvého doporučení někdo jiný objedná totéž za tutéž cenu, ale bez poznámky v objednávce (aneb Tvými slovy - nebazíruje na čtyřleté záruce) a ejhle - dostane Sigmu s dvouletou zárukou a bez možnosti komunikovat přímo s českým servisem! A když se bude vztekat, tak se nejspíš dozví, že přece v obchodních podmínkách to je jasně řečeno. Tak co na tohle říkáš? ;)

To přirovnání s kočkou ala svíčková... to neberu :) Kdyby VKservis prodával Canonmatic jako zrcadlovku za cenu zrcadlovky -10%, tak to sedí. Ale to je věcí názoru - a hlavně jeho prezentace. Určitě bych ale v tom, co zmiňuješ ve svém dotazu, nehledal doklad nedůvěryhodnosti obchodníka. Dodávají to, co slíbili. Nedodávají to, co konkurence. To je vše. Pokud máš pocit, že jednají klamavě, pošli na ně ČOI, ale asi to nebude shledáno závadným.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: uá

14:27:33 17.01.2012

Martin.K: V jednom bodu zásadně nesouhlasím, a docela to mění situaci. Web Oehlingu, obchodní podmínky:
10. Záruční a reklamační podmínky
10.1 Na veškeré zboží je poskytována záruka v souladu s platnými právními předpisy. Záruční lhůta činí 24 měsíců, není-li výrobcem uvedena lhůta delší.
atd. atd.
No a já jsem do Oehlingu před minutou zavolal, mluvil jsem s páně Sukem a bylo mi sděleno, že na Sigmy je opravdu čtyřletá záruka, přesněji, pokud na tom bazíruju, mám to dát v objednávce do poznámky, neboť ještě mohou mít nějakých pár starších kusů s dvouletou zárukou.

Proto se domnívám, že drtivou většinu objektivů Sigma v tuzemsku koupíš se čtyřletou zárukou, vyjímkou budou asi nějací drobní obchodníčci. Já si proto nemyslím, že u VKServisu kupuji totéž, co u Jecha nebo v Megapixelu apod. - podmínky záruky jsou výrazně jiné. A cena je příznivá, to nepopírám. Představ si, kdyby v hospodách v tuzemsku byla běžná cena za svíčkovou na smetaně 100 Kč a kdyby jeden hospodský dával hostům chcíplou kočku na smetaně za 95 Kč a měl by plnou hubu toho, že dává hostům totéž, co v jiných hospodách, ale levněji. JENŽE ON JIM NEDÁVÁ TOTÉŽ.

Takže jen na toto se pana Pátka ptám, nehledej v tom žádnou křížovou výpravu, já jen tak jednou týdně popotáhnu vlákno nahoru tím, že se pana Pátka opět zeptám. Stejně tak bych se ptal toho hospodského, jestli už všichni jeho číšníci vědí, že on podává hostům chcíplou kočku a v ostatních restauracích svíčkovou. Pro mě je to sice naprosto okrajová záležitost, ale proč nenechat pana Pátka, aby se v tom sám vykoupal, když neumí odpovědět. On o tomto vlákně zřejmě vůbec neví :)

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: Martin.K

13:46:52 17.01.2012

Jen stručně - zahájil jsi křížovou výpravu, tak dobrou zábavu, ale prosím tě - vysvětlování si nechej pro někoho jiného ;)

1) nahlédnutím na web Oehlingu jsem se opět dozvěděl, že dávají na obejktivy Sigma záruku 24 měsíců
2) nahlédnutím na web Megapixelu nebo Afoto vidím, že 4letou záruku viditělně inzerují jako výhodu - což chápu, neb výhoda to je. Kdybych to tam neviděl, tak se před nákupem zeptám.
3) web VKservisu neinzeruje viditelně ohledně záruky Sigma objektivů nic, takže bych předpokládal, že dávají 24 měsíců tak, jak mají uvedeno oběcně. Obdobně třeba Megafoto.
4) jestli se prodavač diví nebo ne, je mi šumafuk, pokud mi řekne správně, jaké jsou podmínky nákupu u něj. Dokonce bych se nedivil, kdyby se divili "úmyslně" - jako každý jiný prodavač, když mu řekneš, že konkurence má v něčem lepší nabídku. Naopak je dost neprofesionální, pokud v takovou chvíli protáhne obličej a řekne "no jo, já vím, ale co nadělám..." ;) A jasně - pokud by hrdě řekl "já vím, ale my to kompenzujeme cenou" byl by to asi ideální stav. Přesto v tom problém nevidím. Pokud by mi ale lhal ohledně podmínek jeho firmy, pak bych se bránil.
5) pana Pátka neznám, takže nevyřídím. A souhlas - je hloupé, že se vyhýbá odpovědi.

Jen jedna poznímka - pokud kterýkoliv prodejce napíše na své stránky např. omylem velmi nízkou cenu, pak se tady spousta lidí dožaduje dodržení této (na stránkách uvedené) výhody. A ejhle... tady pro změnu obchod dodržuje to, co má na stránkách a je to zase špatně.

Citovat příspěvek

 

Re: VKservis

Autor: uá

13:01:16 17.01.2012

Můj Bože, jak pořád dokola to může být nepochopeno :D :D :D :D :D

Nejprve k tomu, o čem jsem nepsal. Provozuje-li firma šedý dovoz a přebírá-li tím rizika, spojená s reklamací výrobku, není na tom nic protizákonného ani amorálního. Pokud dojde k oprávněné reklamaci, prodejce má prostě smůlu, musí to nějak utáhnout z marže, a když to neutáhne z marže, je jeho věc, odkud vezme prostředky, aby dostál svým zákonným závazkům vůči zákazníkovi. Jenomže pokud jsem to správně pochopil, tak se VKServis k zákazníkovi staví trochu jinak. Zdůrazňuji - já jsem to tak pochopil, je možné, že se mýlím.

Jestli se nemýlím, tak Oehling vozí většinu objektivů Sigma do ČR přes české zastoupení a tudíž je na ně čtyřletá záruka, na některé objektivy Sigma od Oehlingu může být dvouletá záruka, ale to jsou spíše vyjímky. Opakuji, pokud se nemýlím. Může to někdo pilný ověřit.

A teď k tomu, o čem jsem psal. Objektivy nejsou až tak levnou záležitostí a alespoň pro mě je záruční doba na objektiv dost podstatná. Jestli VKServis ty objektivy dováží sám, nic nenamítám, jestli je záruka dvouletá, nic nenamítám, pokud ten objektiv přijde levněji, než z Megapixelu, nebo z Oehlingu, nebo od Jecha, je to výhoda. Ale prodejce by se neměl divit, že v Megapixelu, Oehlingu a u Jecha mám záruku 4 roky, jsem si docela jist, že to prodejce ví. Napsal jsem už kdesi, že objektivy Sigma jsou podstatnou položkou jejich zboží. Takže ještě jednou, tady mám záruku dvouletou a ještě zkušenosti s reklamacemi takové, o jakých jsem tu četl. To už může být pro zákazníka důvod váhat, kde nakoupit, POKUD JE OVŠEM O SITUACI INFORMOVÁN. Rozumíme si? Pokud zákazník nemá být informován, považuji to za nekalé praktiky prodeje. Rozumíme si? Jestli ne, zeptej se, já to potřetí, počtvrté, popáté, ..., vysvětlím :) Stejně tak jsem nespokojen s tím, jak se mnou bylo jednáno ve věci cashbacku při koupi Canonu 5D.

Přirovnání k prodeji kradeného zboží jsem zde nedělal z hlediska nezákonnosti této činnosti, ale jako reakci na výrok "VK servis respektuju, drží ceny techniky dole a ovlivňuje tím prodejní ceny ostatních. Buďme za něj rádi. " nicku 12gsa a vyjádřil jsem tím tolik a pouze tolik, že nižší cena není jediné kritérium výhodnosti/nevýhodnosti koupi, může být vyvážena i převážena podmínkami prodejce v případě reklamace, a ještě markantnější je to u kradeného zboží, koupeného od zloděje u nádraží, kdy cena je ještě nižší, ale možnost reklamace je zde nepříliš velká (a jsou zde ještě další rizika). Takže já jsem, jinými slovy, napsal: nejsem za něj rád, nízká cena není všechno. Chápeš, nebo potřebuješ ještě další vysvětlení?

K Pixmanii nebudu říkat nic, to není téma tohoto vlákna. Stejně tak starej Vopršálek chodí domů opilý a bije manželku i děti, to je jistě mnohem horší, než nějaká reklamace, ale ani o tom toto vlákno není. Chápeš, nebo potřebuješ ještě další vysvětlení?

Pozdravuj pana Pátka, že stále čekám na jeho odpověď :)

Citovat příspěvek

 

Strana výpisu

1

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: