Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:



Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: ele

23:21:56 29.12.2009

Pekny. Vopravdu polopaticky a myslim, ze poucny.

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: DV

17:54:19 29.12.2009

je to super, logicky usporiadane, pochopitelne napisane.... ;)

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: milanvasek

17:19:48 29.12.2009

no, myslim, ze pravidlo "ctyruhelniky ano, troj (nebo naopak vice)uhelniky ne" je dost dobre ve vetsine pripadu :) samozrejme obcas je to jedno, ale na to uz lidi pak narazi sami...

btw, upravil jsem trochu cast o postprodukci, protoze vetsina lidi nema poneti o kompozicnich programech, snazil jsem se tam neco naznacit :)

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: pzdm

14:47:28 29.12.2009

trojúhelníky: ano, samozřejmě, však já to také říkám, jedinou výhodou mají a to je to, že jsou prostě v editoru snázeji zobrazitelné, neb čtyřúhelníky se teprve musí analyzovat, to je celé. Je to jejich vlastně jediná výhoda...

NURBS principy myslím a´la Smooth a podobně, my to máme pojenované hyperNURBS, podle způsobu distribuce subplygonů, což je podle mého dost dobré pojmenovaní, neměl jsem na mysli NURBS plochy a´la Catia a spol.

Vzorec subsegmentace je n^2(4*q+3*t) kdy hodnota n je hodnota zadané segmentace.

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: MilanVasek

19:32:37 28.12.2009

no, ja roky pouzivam jen poly-subDs objekty, takze s NURBSy nemam zadne zkusenosti. neodvazim se tam teda cokoli napsat :)
co se tyce zobrazeni, tak pokud vim, graficke karty stejne musi vsechno prepocitat na trojuhelniky (i render to pak dela) ale porad je lepsi pri modelovani pouzivat quady.

s tim finalnim rozlisenim a uzitim je to pravda, to bych tam mohl dopsat

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: pzdm

19:15:26 28.12.2009

vždy dbát na to, v jakém rozlišení má být finální výsledek - to určuje kvalitu modelu (a také jeho užití). Je zbytečné dělat detaily na maličkém modelu v pozadí, naopak podstatné a velké věci je dobré mít detailně.

Citovat příspěvek

 

Re: Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: pzdm

19:14:16 28.12.2009

trojúhelníky, v případě NURBS principu nedělají problém v planárních oblastech pokud jsou obklopené jinými čtyřúhelníky... je to trochu více než basic, ale je to dost podstatné, není-liž pravda... Mimo to zvětšují datově soubor, ale jsou rychlejší na interpretaci v případě realtime zobrazení. neumožňují vnitřní deformace plochy.

Citovat příspěvek

 

Nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky

Autor: milanvasek

17:40:35 28.12.2009

pokusil jsem se sepsat nekolik rad pro zacinajici 3d grafiky. urcite se toho da napsat mnohem vic, tak to treba casem rozsirim... (a taky mozna prepisu s diakritikou)

http://www.milanvasek.com/blog/?page_id=201

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: