Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Poptávka práce
Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:

maya , max , cinema

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: maya , max , cinema

Autor: M_A_X

13:39:58 09.10.2008

Je to z netu nasiel som to na jednej stranke neviem ake je to stare...porovnanie 3D programov.

http://forums.devshed.com/game-development-141/maya-vs-3ds-max-445409.html

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

21:26:59 22.09.2008

jasne , to uz mam ale dik , jsou to zajimavy videjka...mrknu a zkusim to pochopit - maji to uzasne delany , skoda jen ze u toho nemaji aspon AJ titulky ( hodne mu toho nerozumim )

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: MilanVasek

18:11:25 22.09.2008

zkus nejdriv tohle :) je to zdarma a neco se urcite naucis
http://www.softimage.com/downloads/artist_guide_to_xsi/default.aspx

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

17:34:21 22.09.2008

dekuju moc za tipy , ty tutrialy vypadaji sqele :) . Nasetrim penizky a neco koupim .

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

21:24:33 21.09.2008

no, osobne s tim zkusenost nemam, ale tohle zni docela dobre:
http://www.3dshop.cz/tutorialy/introduction-to-xsi-2nd-edition
melo by to pokryt temer vse na zacatecnicke urovni a 900kc neni moc. urcite se hodi umet anglicky, ale jelikoz vidis presne co delaji, melo by to byt snazsi. navic s temi anglickymi pojmy se budes setkavat ve 3d porad at uz budes delat v jakemkoli programu (ano, cinema4d je i cesky, ale ja to povazuji spis za zapornou vlastnost :) )
jinak pokud sis stahoval trial xsi 7, melo by se dat stahnout i spousta videi k nemu prave od DT a zdarma. ikdyz myslim, ze budou pokryvat hlavne ICE, coz bych zatim moc neresil na tvem miste

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

20:57:19 21.09.2008

Dekuju moc , skoda ze neni kniha . Digital tutors - maji pekne udelane tuty jsem koukal . na strance www.3dshop.cz v sekci videotutorialy je docela dost na XSI ( doufam ze nevadi ze jsem sem dal link ) . Mas prosimte s nema nejakou zkusenost ? Da se z toho naucit ? nebo musim umet vylozene AJ abych mu rozumnel ? Jsem v tomhle smeru amater , ja byl spis na Photoshop . XSI je docela uplne neco jineho .

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

19:19:37 21.09.2008

no, obavam se, ze knizka cesky zadna neni. ale je dobre ucit se anglicky :)
kdyz jsem ja zacinal s XSI, dost se mi libila knizka Experience XSI 4.

co se tyce ceskych tutorialu, ja jsem napsal jeden:
http://www.xsi.cz/?page_id=29

potom je tu prednaska Icemana na letosnim maxconu:
http://www.duber.tv/cs/maxcon-2008/sobotni-program/xsi/

a jinak, opravdu spousta videotutorialu v anglictine na oficialnim foru Softimage:
http://community.softimage.com

spoustu komercnich videotutorialu vhodnych pro zacatek delaji Digital Tutors

pak je jeste dobre kouknout se na http://www.xsibase.com

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

18:40:13 21.09.2008

jsem z neho nadsenej :) , akorat nejsem zrovna ten typ co dostane program a nadsene se v nem hrabe a metodou pokus/omyl vytvari . Ja mam rad nejake zaklady . Nevite jestli neni v CR na prodej nejaka knizka o Softimage XSI ? Pri nejhorsim nejake fan stranky na kterych je dost tutu . Nasel sjem na netu spoustu video-tutu ale ja bych chtel uplne nejaky zacatky . Abych vedel co na co je . Jak mam zhruba a co davat v parametrech nebo tak . Dost me laka Maya protoze na ni je knizka a strasne moc tutu jsem nasel , a to i v prodeji ( prodesionalni video-tutorialy) . Ale XSi , sem se do nej zakoukal . Je hodne prehledny a je proste sqely :) . Za kazdy rady jak a kde se to ucit budu moc vdecny :) dekuju

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

17:27:51 21.09.2008

bohuzel odkaz na obrazek tady nefunguje (asi zase adresa, ktera je zdejsim serverem blokovana)
kazdopadne XSI je skvela volba :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

16:07:19 21.09.2008

Tak , vyzkousel sjem oba a docela me dostal Softimage XSI :) . Uz na prvni pohled pusobi dobre . Hezky se mi v tom delalo . A behem 2 - 3 hodin , od zapnuti jsem vytvoril podle tutorialu toto http://img224.imageshack.us/my.php?image=cajovasoupravabg7.jpg - neni to uplne podle tutu , s necim jsem si hral vic/min (znate to) je to bohuzel v mensim rozliseni - ac jsem to steloval ruzne tak to porad mam v 640x360 (mam trial) . Dekuju vsem , za to , ze ste mi pomohli se rozhodnout jaky soft. :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

16:05:40 21.09.2008

Tak , vyzkousel sjem oba a docela me dostal Softimage XSI :) . Uz na prvni pohled pusobi dobre . Hezky se mi v tom delalo . A behem 2 - 3 hodin , od zapnuti jsem vytvoril podle tutorialu toto http://img224.imageshack.us/my.php?image=cajovasoupravabg7.jpg - nnei to uplne podel tutu , s necim jsem si hral vic/min (znate to) je to bohuzel v mensim rozliseni - az sjem to steloval ruzne tak to porad mam v 640x360 (mam trial) . Dekuju vsem , za to , ze ste mi pomohli se rozhodnout jaky soft. :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pened

19:46:45 19.09.2008

nekvakam blbosti - na rozdil ...
pises, ze maya pro mac neni, ale jeste stale maya 2008 je posledni verze. Maya 2009 bude vypustena behem tohoto mesice, nicmene stale ma moznost pouzivat mayu 2008.
Znam hodne profiku, kteri pouzivaji jeste starsi verze, protoze nemaji treba zaplaceny maitenence a nemuzou platit za upgrady. My mame treba ve fime v.8.0 a ejhle, porad nam to funguje.

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: shanjianguo

16:51:48 19.09.2008

pened vis ona je to posledni verze pro mac a verze 2009 uz je jenom pro linux a win.Proste pomalu to utlumujou a nechcavj verze po kterych je zajem. Stejne jako kdyz zrusili podporu irixu.

Takze se nejdriv informuj nez tu bude kvakat blbosti.

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pened

14:45:51 19.09.2008

to neni pravda - maya 2008 je ve verzi Win/MAc

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: MilanVasek

15:04:25 18.09.2008

no, ja myslim, ze tou levnou verzi pro nekomercni ucely by udelali jen dobre, protoze vetsina firem snad ma koupene normalni komercni verze, zatimco vetsina nadsencu kteri se tim doma bavi po vecerech ma crack. v nasich podminkach si nedokazu predstavit, ze by clovek ktery se tim nezivi koupil software za 3000 dolaru, zatimco treba 3000 korun uz by snad i ti obycejni lide dali
u toho 3dcoatu je zase problem, ze je to jen doplnek k nejakemu 3d softwaru, takze pokud uz maji cracknuty ten hlavni software, je nepravdepodobne, ze budou kupovat 3d coat :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pzdm

14:41:25 18.09.2008

ad Houdini, no jo, měli, ale tohle je složitý, můžeš stokrát opakovat že to stejně ukradnou....

Viz třebas 3D-Coat a Andrej Špagin, začal se softem, který je výtečný a levný, dělá jej fakticky sám (komerční verze za 120 usd), má dobře udělaný demo/trial, navíc můžeš stahovat updaty a podobně a stejně už to má hned "kreklý". Nějak asi ochrana neexistuje, takže to stejně nemá valného smyslu. Je to tristní situace.

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: MilanVasek

11:55:57 18.09.2008

ad renderer) ted se to ocividne v cineme dost zlepsilo (hlavne cinemaman je slibny nastroj), ale porad mi neni jasne, proc maxon investuje tolik usili do vyvoje sveho rendereru misto toho, aby implementoval Mental Ray jako vsichni ostatni. MR je porad opravdu hodne pouzivany ve filmovem prumyslu...

houdini je kapitola sama pro sebe. hodne se mi libi, ze delaji tu HD verzi za 100 dolaru... to by meli delat vsichni

node system uplne miluju a proto uz bych nikdy nemohl delat jinak. materialy v XSI (ikdyz hypershade v Mayi je v nekterych ohledech lepsi, zdaleka se v nem nepracuje tak dobre jako v xsi), kompozice (bud primo v XSI nebo v Nuku), a ted ICE... nody jsou proste prehledne a intuitivni. veci ktere ted dokazu delat s particly pomoci ICEu jsou uzasne (a to nejsem zadny technicky maniak) a to nemluvim o tom, ze je to jen zacatek a v SI planuji moznosti ICEu dal rozsirovat (uz aby slo proceduralne modelovat :) )

jinak souhlasim, ze co se vyvoje tyce, jsou ted nejzajimavejsi prave XSI a C4D, akorat ten smer XSI je mi mnohem blizsi (a nastesti to tak vidi spousta studii tady v UK)

btw, to Tomas Lat: kdyz budes sviti jednim svetlem, nepomuze ti ani svecena voda :)) doporucil bych nedelat reel kazdych par mesicu, ale radeji se zamerit na tvorbu

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pzdm

7:45:55 18.09.2008

ad rendering a C4D, ad 1) nové jádro je hodně podobné VRay, ad2, pokud se jedná o filmařinu a Rendermana, pak Maya, XSI i C4D jsou na tom velmi podobně, mimo to na C4D je také fR a jak si zmínil VRay, samozřejmě Fry a Maxwell... C4D je primárně zaměřená na televizní produkci, odtud se také rekrutují výsledné rendery (třebas super neděle v Anglii, reklamy a pod). To je stejné jako by si tvrdil, že bez externího rendereru je mentalray v XSI/3DS/Maye nepoužitelný.
Limity nejsou většinou v softu, ale v lidech.
Mimochomem, nezmínili jsme Houdini, ono výukovka je zdarma také...

Co osobně závidím XSI je nový node systém, protože já osobně tyhle věcí mám moc rád. Sice na úrovni visual programmingu a nikoliv tvorby, ale užitečná věc to je, to jistě že (materiály a kompozice efektů renderingu). No dnešek není poslední den vesmíru, tak si počkám...

Ad ovládání C4D, když se vrátím do historie, je to zajímavé. Všechny ostatní aplikace mi přišly vždy zmatečné a zajímavé je, že jsem jinak nikdy neměl potíž s dalšími softy které používám. Jenže holt 3D je vždy natolik komplexní, že postě tohle asi musí sednout. Já se k C4D dostal skrze Rhino co jsem koupil do práce a tehdejší Flamingo stálo zaprd, takže jsem jen testoval, do čeho to vlastně pustím a nějak mi tahle "Mac" ideologie přišla velmi nativní a přitulná. A adaptabilita, nemusím nic hledat, protože na mne všechno hned vykoukne a vlastně mne to učí samo... Těžko se to vysvětluje, faktem je, že jsem ty své testy s XSI myslel vždy vážně už proto, že jsem chtěl otestovat vaše uzlíky, přesto jsem vždy pohořel. Ale stejné to je s Mayou i třebas právě co jsem chtěl zkusit Houdini. Je to divné. Asi jsem natolik srostlý, že mi jiná řešení přijdou těžkopádná. A to ti musím přiznat, že jsem už několikráte uvažoval o tom, že si XSI koupím na hraní, protože kdybych nebyl srostlý s C4D, tak ideologicky jen XSI :-). Maya má některý řešení neuvěřitelně tuhý, 3DS je aplikací, která nějak tápe díky stagnaci vlastního vývoje (tím nemyslím, že by něměla uživatele, ae myslím, že její vývoj je nejasný, několikráte jsem slyšel úvahy z vývojářského prostředí, že postupně asi začně systémově infiltrovat Maya do 3DS, neb vývoj 3DS spočívá jen v implementaci nástrojů třetích stran), LWO je stále masírovaný pacient s také nejistou budoucností. V tomto světle se asi nejlépe vyvíjí XSI a C4D, avšak každá jiným směrem.

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

22:31:38 17.09.2008

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Tomáš Lát

21:48:25 17.09.2008

Zdravím lidi dnes jsem si četl po nějaké době forum a musím říct jak tady řešíte ty softwary že nejlepší jsou na to 3ds max a maya..já sice používám cinemu ale chci přejít na mayu v cinemě jsem se naučil základní znalosti do 3d a v maye se toho naučíte určitě víc...Proč je cinema horší? zaprvé má šílený rendering a pokud nemáte v-ray for cinema tak to ani nemá cenu nic dělat já ho nemám a výsledné věci jsou sice v nějaké té střední kvalitě ale žádné maximum z toho nevytáhnete..Za to maya a 3ds max mají spoustu renderovacíh programů pro rendering v reálném čase což jsou poté úchvatná díla...Já se věnuju 3d grafice asi něco přes rok a něco o mě si můžete zkouknout na mém webu www.tomaslat.cz.tl s pozdravem Tomáš... [bold] [/bold]

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: MilanVasek

11:14:58 17.09.2008

mimochodem, ja taky zkousel cinemu :) prislo mi to tak priserne, ze jsem to znechucene zavrel a hned smazal. kazdemu vyhovuje neco no. takze pokud si to clovek muze dovolit (nezivi se tim jeste, ma cas a tak) je dobre zkusit ruzne softwary, projit si v nich nejake ty zakladni tutorialy (dnes vetsinou video) a rozhodnout se pak

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: MilanVasek

10:34:08 17.09.2008

no, me prijde, ze jediny software ktery na macu vyplati je Shake, protoze ho spolecne s macem prodaval apple nekolikanasobne levneji, nez verzi pro linux :)
jinak mi prijde, ze v cechach jsou ceny macu neunosne ve srovnani s amerikou. osobne bych radeji sel do pracovni stanice od HP napriklad
ale nechci tady resit nejake skladani pocitacu a podobne
je jasne, ze pokud chce zustat na macu, tak moc moznosti nema. kdyz neni maya pro mac, xsi neni urcite a max tusim taky ne...
ale jak rikam, jestli bude delat hry v cechach, tak na 90% skonci u windows a 3ds max :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pzdm

7:39:13 17.09.2008

Souhlasím, ale tohle byly normálně koupené stanice, které koupíš jako housky, nikoliv speciální kusy (jako třebas svého času Silicony za 500.000 co měli ve Škodovce, které po roce měly cenu... no asi si to umíš představit :-). To by mohlo dojít až do vývojového centra škodovky s jejich clusterem 96 stanic, prostě a jednoduše, firma je něco jiného než jednotlivec. Tak jsem to nemyslel. Z pohledu normálního běžného uživatele! - což Stefan beze sporu je - se v rámci výkonu podle mého relativně (opravdu relativně vzhledem ke stále vyšší pořizovací ceně) vyplatí jít na soft, který je postaven na Mac platformě, když už tuto platformu uživatel používá, protože ty stanice jsou opravdu slušně výkonné, stabilní a ostatně také již na 64 bitech.
Opět, nemyslím to proti XSI (jo už jsem ji zase zkusil a zase bez úspěchu, mně prostě není dáno si na tenhle soft zvyknout :-)), pokud ale má Maca a chce u něj zůstat, podle mého tohle je dobrý argument (výkon a kvalita těhle stanic).

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

1:33:22 17.09.2008

Yericho: jeden z mnoha peknych clanku na XSI webu:
http://www.softimage.com/products/xsi/customer_stories/metal_gear_4/

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

23:08:28 15.09.2008

to pzdm: hezke no, my v praze meli nekolik desitek osmijadrovych pocitacu, vsechny na windows a s XSI (a Mayou) a taky to pocitalo rychle :)
ikdyz nastesti ne vizualizace :)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: pzdm

21:25:36 15.09.2008

MIlane, to mi připomíná Stefana Lauba coby architekta v jedné osobě, 3 osmijádrové macy a C4D a VRay a rendery vizošek pod jednu minutu :-)

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

20:22:04 15.09.2008

no, nejlepsi reseni mas koupit windows XP, nainstalovat to na sveho maca a pak pouzivat XSI :))

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: shan jian guo

19:30:11 15.09.2008

yericho musim te zklamat maya uz pro mac neni :( takze cinema nebo modo 302 nebo dalsi softy

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Yericho

21:30:11 14.09.2008

to Milan Vasek : Dekuju mockrat za odpoved .

"kdyz prijdes nekam do studia, budes se muset naucit pouzivat ten software, ktery maji oni nakoupeny smiling smiley" Jj to jsem slysel :( .

Me moc laka Maya a tedka jsem se docela dost doslechl o tom Softimage XSI a vypada vyborne . Na oba programy jsem nasel spoustu video-tutorialu a tutorialu , takze bych se v nich mohl i slsune naucit (nemam rad metodu "pokus, omyl"). Zdaji se mi vic prehledny nez treba ten max a co jsem cetl tak jsou asi i profesionalnejsi . Ikdyz , jak uz se to tu vsude bralo . Krasny veci se daji udelat ve vsem . Ja mam Mac a zarazilo me , ze ten XSI jede jen na Windowsech a Linuxech :( takze bych dal prednost Maye . Vyzkousim si , ale oba a uvidim .

Jsem v 3D zacatecnik , bavi me to a chtel bych se tim zivit do budoucna . Slysel jsem o mnoha programech , ve spouste jsem nejakou dobu delal , ale nic moc. Ted se rozhoduju mezi temato dvema programy .

Dekuju moc za pomoc

Citovat příspěvek

 

Re: maya , max , cinema

Autor: Milan Vasek

20:33:25 14.09.2008

Yericho: no, bohuzel v nasich koncinach si lidi mysli, ze existuje jen max, maya a diky panu Zochovi jeste cinema :)
XSI je spickovy 3d software ve kterem se da delat vsechno... pouziva se ve hrach, filmech, reklamach a tak
napriklad nejvetsi ceske postprodukcni studio UPP (www.upp.cz) ho ma jako svuj hlavni 3d software
co se tyce her, tak nekde jsem zahledl, ze Fable 2 delaji v xsi, Ubisoft ho pouziva a urcite spousta dalsich
zvlaste ted verze 7 je fakt vyborna no

jinak pokud se chces zamerit na hry a zustat v CR, je pravdepodobne, ze stejne skoncis u Maxu :) coz ti nezavidim

obecne je to ale docela jedno, dulezite je, abys umel dobre delat 3d a kdyz prijdes nekam do studia, budes se muset naucit pouzivat ten software, ktery maji oni nakoupeny :)

Citovat příspěvek

 

Strana výpisu

1

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: