Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

Saal Digital

 

Jaký největší formát fotoknihy v řadě Professional Line ve formátu na šířku lze ve standardní nabídce Saal Digital Fotoservice objednat? Nápověda: Logo sponzora soutěže

V dnešní soutěži hrajeme o:



Formát pro uložení modelu lidského těla

Seznam témat     Nová odpověď

Přihlásit se     Registrace     Zapomenuté heslo

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: Delmor

10:00:33 30.01.2010

Jde ciste jen o naimportovane BVH, zatim bez meshe. Prepinanim mezi mody, meni kostra polohu.

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: M_A_X

8:29:12 30.01.2010

no v Edit mode skus dat [bold]Ctrl + N[/bold], ale ono sa to meni preto, ze ked uz aplikujes kostru na objekt, tak objekt sa vydeformuje podla kostry, zatial co v Edit mode vydis objekt tak ako bol povodne vymodelovany (bez deformacie).

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: Delmor

8:14:04 30.01.2010

Ahoj, po vytvoreni postavy v DAZu anebo v Poseru importuju BVH a mesh do Blenderu, kde riguju. Mam vsak problem s kostrou. Asi jde o pííííp, ale fakt nevím. Pri prepinání mezy Obect a Edit módem kostra mení polohu. Cim to je? Diky

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: dzulius

20:35:29 29.01.2010

duhlasim,a da sa z torentov stiahnut cca 8 GB content, to su postavy, posy hairs anim. atd.. proste doplnky do programu maka sa s tym fajn ! :)

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: BERmaestro

0:14:36 27.01.2010

No musim rict ze daleko nejlepší mi přišel DAZ, je zdarma, a musim rict ze je jednoduchy pro uživani oproti poseru...

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: dvorakova

21:59:46 06.02.2009

Penguin Napsal:
-------------------------------------------------------
> Dokonalej popis chování lidského těla ve 3D je tak
> trošku sci-fi. To, co líčí PET5 o Poseru jde
> samopzřejmě udělat v kterémkoli 3D softu... já si
> postavy dělám v Maye, a rigging (nastavení
> chování) je pak už jen otázka toho, co umíš a jak
> daleko jsi ochotný jít. Umět scriptovat je velkou
> výhodou.
>
> Pokud tě to zajímá, pro Mayu už existují kosterní
> a svalové systémy, které simulují chování svalů
> pod kůží.
> V Maya 2008 Extension1 je už takový systém
> integrovaný.
> Všechno je to samozřejmě ovládáno základní
> jednoduchou kostrou. Protože při množství kostí v
> lidském těle by se animátor nejspíš zbláznil,
> kdyby je měl animovat.
>
> Pak jsou samozřejmě další kompromisní řešení. Je
> obecně známé, že jedním z nejproblematičtějších
> míst pro dobrou simulaci chování je oblast
> ramenního pletence a lopatky. Takže jsem viděl
> tutoriálek, kde místo jednoduché struktury ramene
> s paží, pověšenou na jedné kosti, vytvořil grafik
> systém klíční kosti, ramene a lopatky z asi 6-7
> kostí, spojených do hierarchie a ještě provázaných
> pomocí Constraintů.
> Tahle struktura pak docela dobře simuluje pohyb
> lopatky po zádech pod kůží a chování ramene.
>
> J.

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: Penguin

10:45:39 03.01.2008

Dokonalej popis chování lidského těla ve 3D je tak trošku sci-fi. To, co líčí PET5 o Poseru jde samopzřejmě udělat v kterémkoli 3D softu... já si postavy dělám v Maye, a rigging (nastavení chování) je pak už jen otázka toho, co umíš a jak daleko jsi ochotný jít. Umět scriptovat je velkou výhodou.

Pokud tě to zajímá, pro Mayu už existují kosterní a svalové systémy, které simulují chování svalů pod kůží.
V Maya 2008 Extension1 je už takový systém integrovaný.
Všechno je to samozřejmě ovládáno základní jednoduchou kostrou. Protože při množství kostí v lidském těle by se animátor nejspíš zbláznil, kdyby je měl animovat.

Pak jsou samozřejmě další kompromisní řešení. Je obecně známé, že jedním z nejproblematičtějších míst pro dobrou simulaci chování je oblast ramenního pletence a lopatky. Takže jsem viděl tutoriálek, kde místo jednoduché struktury ramene s paží, pověšenou na jedné kosti, vytvořil grafik systém klíční kosti, ramene a lopatky z asi 6-7 kostí, spojených do hierarchie a ještě provázaných pomocí Constraintů.
Tahle struktura pak docela dobře simuluje pohyb lopatky po zádech pod kůží a chování ramene.

J.

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: PET5

16:46:56 01.01.2008

S modely postav pracuje program Poser, momentálně ve verzi 7. Tento ukládá postavy ve formátu *.cr2. S postavou jsou samozřejmě uloženy současně informace o chování jednotlivých kostí, limity kloubů, hierarchické vztahy, morph targety a podobně.
Poser pracuje s meshem vytvořeným v jiné 3D aplikaci, který potom v místnosti Setup room může opatřit funkční kostrou buď kopírováním z jiné podobné postavy nebo vytvořením nové kostry od základu. Většina uživatelů Poseru však pracuje s hotovými modely a zabývá se pouze sestavováním a renderováním scén.

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: m.

17:01:08 28.12.2007

a nějaký link s povídáním by nebyl? :) jak je naznačeno v příspěvku výše už asi hodně lidí to řešilo a řeší. viz nějaké modely rukou, které při ohnutí "nafukují" bicepsy či 3d herní enginy od id-software (quake). u obojího to sice také je ještě značně zjednodušené, ale možná dobrý úvod do problematiky. :)

Citovat příspěvek

 

Re: Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: ogi

15:20:06 28.12.2007

az na to prides muzes si rovnou jit pro nobelovku :D a ted vazneji, pokud bys chtel jit opravdu realne tak se nejedna jen o model jako takovy ale jeste tunu fyzikalnich vzorecku jak se co chova a podobnych silenosti, na svete jsou cele teamy programatoru kteri se timto zabyvaji a pokud vim tak jeste zdaleka nedokazali nasimulovat vetsinu zakladnich vztahu...

Citovat příspěvek

 

Formát pro uložení modelu lidského těla

Autor: velurex

10:04:41 27.12.2007

Přemýšlel jste někdo někdy nad tím, jak by se daly uložit informace o lidském těle? Většina existujících modelů (možná všechny) používá prostou mesh, ale dle mého je pro opravdu realistické modelování nutné jít zevnitř - definovat kosti, nad nimi svaly, nad nimi kůže. A samožřejmě jejich vlastnosti. Jak se toto dá nějak "počítačově" popsat?

Citovat příspěvek

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: